تکمیل نیروگاه زباله سوز نوشهر 230 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

یکشنبه 23 آذر 1393 ساعت 11:26

 

 

تکمیل نیروگاه زباله سوز نوشهر 230 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

 

پسماند ایران : شهردار نوشهر، میزان اعتبار مورد نیاز برای تجهیز و تکمیل نیروگاه زباله سوز از طرح های ملی با هدف امحای زباله های مربوط به شهرستان های چالوس، کلاردشت و نوشهر واقع در این شهرستان را حدود 230 میلیارد ریال اعلام کرد.
'فرهاد بنی شیخ الاسلامی' روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، کمبود اعتبار را علت کندی ساخت این نیروگاه دانست و افزود: در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز و صرف آن برای تجهیز وساخت ابنیه، این نیروگاه به بهره برداری خواهد رسید.
وی جمع آوری، حمل و دفع سنتی زباله را به عنوان یک معضل جدی تمامی شهرستان های غرب مازندران بویژه مناطق ساحلی دانست و تاکید کرد که با ساخت این نیروگاه، نگرانی و نارضایتی همه شهروندان و روستاییان این منطقه ناشی از این معضل دراین منطقه برطرف می شود.
عملیات ساخت نخستین نیروگاه زباله سوزدرآیینی با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست وقت کشور و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی درماه اردیبهشت سال 90 درمنطقه ˈپلهم کتیˈ این شهرآغاز شد و طبق برنامه زمانبندی قراربود بە مدت یکسال ساخته شود.
شهردار نوشهر بدون بیان میزان پیشرفت فیزیکی این طرح، اعتبار تخصیصی سال جاری از محل بودجه شهرداری برای ادامه ساخت این نیروگاه را بیش از 10 میلیارد ریال ذکرکرد و ادامه داد: تجهیزات جانبی این نیروگاه از سوی شرکت سازنده خارجی آماده شده است که به محض ساخت ابنیه آن برای نصب وارد کشور خواهد شد.
بنی شیخ الاسلامی با اشاره به عوارض و پیامدهای سوء ناشی ازدفع سنتی و غیر بهداشتی زباله و به تبع آن نارضایتی بیشتر شهروندان درمنطقه ، اجرای کامل این طرح ملی را جزو دغدغه جدی مدیریت شهری دانست و برای تحقق این مهم خواستارهمکاری همه جانبه مسوولان کشوری و استانی شد.
وی گفت : درنشستی که هفته پیش با حضور شهرداران نوشهر و چالوس و کلاردشت دردفترکار معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیرکشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور داشتیم تخصیص اعتبارلازم برای تکمیل و راه اندازی این نیروگاه جزو خواسته های مهمی بود که دراین نشست مطرح شد.
وی ابرازامیدواری کرد با توجه به قول مساعد معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیرکشور مبنی بربررسی این موضوع به زودی شاهد تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل و راه اندازی این نیروگاه در سال جاری باشیم.
این نیروگاه ظرفیت سوزاندن حدود 200 تن زباله را دارد و قادر است در یک ساعت حدود دو مگاوات برق تولید کند
اکنون به طور میانگین روزانه حدود 250 تن زباله در شهرستان های نوشهر و چالوس جمع آوری می شود.
شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت با جمعیتی بیش از 250 هزارنفر درتمامی فصول بویژه نیمه نخست سال میزان میلیون ها مسافر و گردشگر هستند.