روستاییان با انباشت زباله ها، حیوانات مهاجم را به سمت روستاها نکشانند

یکشنبه 23 آذر 1393 ساعت 12:06

 

 

روستاییان با انباشت زباله ها، حیوانات مهاجم را به سمت روستاها نکشانند


پسماند ایران به نقل از  مسوول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: روستاییان از انباشت زباله های خانگی در اطراف سکونت گاه های خود خودداری کنند چراکه با این کار حیوانات مهاجم و موذی به سمت روستاها کشیده می شوند.
امجد باقری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به روستاییان توصیه کرد زباله های خانگی خود را که حاوی مواد غذایی بوده و معمولا مورد استفاده حیوانات مهاجم از جمله سگ و گرگ قرار می گیرد در محل مناسب و به صورت اصولی دفن کنند.
وی اظهار کرد: اگر زباله های خانگی که بهترین و در دسترس ترین تغذیه برای حیوانات مهاجم هستند به دور از حاشیه شهرها و روستاها ریخته شوند حداقل این حیوانات به محل زیست انسان نزدیک نمی شوند.
باقری افزود: روستاییان و شهروندان زنجان در صورت مشاهده موارد مشکوک در سریعترین زمان ممکن با شماره تلفن 3-33541001 اداره کل حفاظت محیط زیست این استان اطلاع دهند تا اقدامات لازم از سوی کارشناسان و محیط بانان در این خصوص انجام شود.
مسوول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: گرگ ها به ندرت و در مواقع خاص به انسان ها حمله می کنند و اگر افراد به قلمرو زندگی آنان به ویژه در فصل زاد و ولد نزدیک نشوند نه تنها به انسان حمله ور نمی شوند بلکه از مواجهه با آنان نیز خودداری می کنند تا مورد تهدید واقع نشوند.
باقری افزود: ازسال 87 تاکنون هشت مورد فوتی و چهار فقره مصدومیت ناشی از حمله گرگ به انسان درسطح زنجان گزارش شد که با پی گیری های کارشناسی صورت گرفته و مشاهده مستقیم افراد زخمی شده مشخص گردید توسط گرگ مورد حمله قرار گرفته اند ولی اینکه حیوان مهاجم حمله کننده به افراد فوت شده گرگ بوده است محرز نشد.
وی اظهار کرد: افراد در فصول سرد سال و همچنین زمانی که هوا تاریک شده فرزندان خود را به تنهایی به بیرون از خانه نفرستند، منازل مسکونی فاقد حصار را حصارکشی کنند و چوپانان نیز هنگام جابجایی دام ها به مناطق گرمسیر از سگ های گله استفاده کنند و چرای دام ها را برعهده بچه ها نگذارند.