انتقاد از عدم دفن بهداشتی زباله در شیروان/متولیان کم‌کاری می‌کنند

دوشنبه 24 آذر 1393 ساعت 03:16

 

 

در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی عنوان شد
انتقاد از عدم دفن بهداشتی زباله در شیروان/متولیان کم‌کاری می‌کنند


رئیس شبکه بهداشت درمان شیروان گفت: در این شهرستان زباله به صورت بهداشتی دفن نمی‌شود.
به گزارش پسماند ایران، حسین زارع در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی با انتقاد از کم‌کاری متولیان امر، با بیان اینکه ما حافظ سلامت مردم هستیم، اظهار داشت: در شهرستان شیروان، زباله به صورت بهداشتی دفن نمی‌شود و به طور حتم این رویه مشکلاتی را برای مردم و اهالی منطقه به دنبال دارد.
وی با اعلام هشدار به مسئولان شهرستان شیروان خاطرنشان کرد: متأسفانه مکان دفن فعلی زباله و کشتارگاه این شهرستان معضلات فراوان بهداشتی دارد که در این جلسات اعلام می‌شود، اما توجه اساسی صورت نمی‌گیرد.
رئیس شبکه بهداشت درمان شیروان با بیان اینکه اگر ادامه کار به همین طریق پیش برود، ناگزیر هستیم تا موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنیم، ادامه داد: به سلامت مردم توجه کمتری شده است و متأسفانه به بهانه‌های مختلف برخی از دستگاه‌های اجرایی مصوبات جلسات را اجرایی نمی‌کنند.
معاون فرماندار شیروان نیز در این نشست گفت: همه در برابر سلامت مردم احساس تکلیف کنند و برای امنیت غذایی باید بیش از گذشته تلاش شود.
یونس روحانی اضافه کرد: هرگونه کوتاهی دستگاه‌های مسئول و متولی در این زمینه قابل قبول نبوده و باید برای رفع معضلات در این زمینه چاره‌اندیشی شود.
 نظارت بیشتر بر آب‌های بهداشتی روستاها و مراکز فروش آب‌های تصفیه در شیروان، کنترل سگ‌های ولگرد، رفع مشکلات و نواقص کشتارگاه و محل دفن زباله و خودروهای مربوطه از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : فارس