تولید روزانه بیش از 1800 تن زباله در گیلان

سه شنبه 25 آذر 1393 ساعت 02:36

 

تولید روزانه بیش از 1800 تن زباله در گیلان


مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های گیلان گفت: روزانه بیش از یک هزار و 800 تن زباله در گیلان تولید می‌شود.


به گزارش پسماند ایران ، افشین پورعلی، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های گیلان، عصر امروز(24 آذر) در طرح تفکیک زباله از مبدا در گوراب زرمیخ اظهار کرد: روزانه بیش از یک هزار و 800تن زباله در استان گیلان تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه این میزان زباله در صورت نبود مسافر در گیلان است، افزود: با وجود مسافران 500 تن به میزان تولید زباله افزایش می‌یابد.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های گیلان با بیان اینکه این میزان زباله 600 تن برای روستاها و مابقی از شهرها تولید می‌شود، گفت: استان گیلان به عنوان یک امانت در دست ما است که باید از این امانت به درستی محافظت کنیم.
پورعلی گفت: کمبود زمین‌های دفن زباله، وجود جنگل، تالاب و دریا و رودخانه‌ها این استان را بسیار آسیب‌پذیر و شکننده کرده است.
وی تصریح کرد: توجه کم به مدیریت‌های پسماند و فرهنگ صحیح مصرف سبب تولید این میزان زباله شده است که برای نجات از این معضل تلاش‌های گسترده و و سلسله‌وار برای تولید کم زباله می‌تواند کمک بسیاری کند.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های گیلان با بیان اینکه منابع دفن زباله در گیلان محدود است، خاطرنشان کرد: ما ناگزیر از مدیریت مصرف و تولید و طرح‌های این‌چنینی هستیم.
پورعلی با بیان اینکه زباله از نظر وزنی، بیش از 40درصد حجم زباله را به خود اختصاص می‌دهد، اظهار کرد: باید فرهنگ مصرف ما به سمت درست مصرف کردن هدایت شود.
وی افزود: به دلیل کمبود زمین‌های منابع، باید زباله سوز با قدرت بالا در این استان داشته باشیم.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های گیلان گفت: تالاب صومعه‌سرا به یک بیماری تبدیل شده که اگر به وضعیت آن رسیدگی نشود آینده ما و آیندگانمان در خطر است.
پورعلی تصریح کرد: تالاب انزلی بیماری است که بزرگترین مشکل ان وجود پسماند می‌باشد که در طی چندین سال به این نقطه رسیده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری شبستان