پسماندهای عفونی مراکز درمانی استان ایلام ساماندهی می شود

سه شنبه 25 آذر 1393 ساعت 03:48

 

 

 

پسماندهای عفونی مراکز درمانی استان ایلام ساماندهی می شود


پسماند ایران : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام از ساماندهی پسماندهای عفونی بیمارستان ها و مراکز درمانی در این استان خبر داد.


به گزارش پسماند ایران به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان ایلام، 'غلامحسین کاظمی' در سومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند گفت: مدیریت صحیح در جمع آوری، امحا و دفع زباله های عفونی از راهکارهای مناسب برای پیشگیری و کنترل خطرات بهداشتی و زیست محیطی است.
وی اظهار کرد: برای اجرای قانون مدیریت پسماند و کاهش اثرات نامطلوب محیط زیستی پسماندهای پزشکی و درمانی، کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان نسبت به بازدید و پایش مستمر بیمارستان ها و مراکز درمانی استان اقدام می کنند.
معاون عمرانی استاندار ایلام نیز در این جلسه با ابراز نارضایتی از مدیریت کنونی پسماندهای عفونی، این پسماندها را معضلی برای استان دانست و دستگاه های متولی را مکلف به ساماندهی پسماندهای عفونی کرد.
'شاپور پولادی' همچنین دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی استان را موظف کرد تا پایان دی امسال نسبت به سازماندهی پسماندهای عفونی و واگذاری مدیریت آنها به بخش خصوصی اقدام کنند.
در این نشست مقرر شد دستگاه های اجرایی استان در زمان ساخت و ساز اماکن اداری همکاری لازم را در خصوص انتقال و دفع نخاله های ساختمانی در محل دفع نخاله ها بعمل آورند و شهرداری ایلام نیز موظف شد تا با هماهنگی نیروی انتظامی از تخلیه غیرمجاز نخاله های ساختمانی در حاشیه جاده ها جلوگیری کند.