ارائه خود‌اظهاری پسماند واحدهای تولیدی و صنعتی در اشنویه

سه شنبه 25 آذر 1393 ساعت 12:17

 

 

 

 

 

رئیس حفاظت محیط زیست اشنویه خبر داد 

ارائه خود‌اظهاری پسماند واحدهای تولیدی و صنعتی در اشنویه


پسماند ایران :رئیس حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان اشنویه نسبت به ارائه خود‌اظهاری پسماند واحدهای خود اقدام کردند.


علیرضا بقالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی سازمان پسماند استان بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان اشنویه نسبت به ارائه خوداظهاری واحدهای خود اقدام کردند.
وی افزود: این پایش برای دومین بار بوده که در بین واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان اشنویه و توسط مدیران پسماند این شهرستان اجرا و صورت می‌گیرد.
رئیس حفاظت محیط زیست اشنویه به مهم‌ترین هدف پایش واحدهای تولیدی و صنعتی اشاره کرد و گفت: پایش از واحدهای تولیدی و صنعتی به منظور کنترل، مدیریت و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از پسماندهای تولیدی و صنعتی و نیز مدیریت صحیح زباله‌های شهری صورت می‌گیرد.
یکی از برنامه‌های اصلی سازمان پسماند در شهرستان اشنویه ساماندهی نسبی محل فعلی سایت زباله شهری و برنامه‌ریزی جامع برای معرفی محل‌های جدید سایت زباله شهری در این شهرستان از سوی دستگاه‌های متولی است.
بقالی اظهار داشت: کارشناسان محیط زیست در حوزه پسماند شهرستان اشنویه نیز در خصوص مدیریت و کنترل صحیح پسماندهای تولیدی و صنعتی پیشنهادهایی ارائه کردند.
وی تصریح کرد: مهم‌ترین برنامه‌ای که برای کاهش پسماندهای صنعتی و رفع آلودگی واحدهای تولیدی از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی انجام گرفت، ارائه خوداظهاری این واحدها به صورت مستمر است.
رئیس حفاظت محیط زیست اشنویه اظهار داشت: بر‌اساس ماده 192 قانون مدیریت پسماندها تمام تولیدکنندگان صنعتی و تولیدی موظفند با همکاری سازمان محیط زیست استان خود نسبت به ارائه خوداظهاری و اجرای پسماند صنعتی اقدام کنند.