کار جمع‌آوری زباله‌ها از سطح شهر آبادان با جدیت بیشتری دنبال می‌شود

چهارشنبه 26 آذر 1393 ساعت 02:45

 

 

شهردار آبادان: کار جمع‌آوری زباله‌ها از سطح شهر آبادان با جدیت بیشتری دنبال می‌شود


شهردار آبادان گفت: کار جمع‌آوری زباله‌ها از سطح شهر با دقت و جدیت بیشتری از سوی شهرداران مناطق پیگیری و دنبال می‌شود.
محمودرضا شیرازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با اشاره به اینکه قرار دادن مخازن بزرگ زباله در نقاط مختلف شهری با هدف جلوگیری از پراکندگی زباله‌ها و تسهیل در جمع‌آوری زباله‌ها انجام شده است، اظهار کرد: متاسفانه بارها دیده شده که برخی از شهروندان به جای آنکه زباله‌ها را در مخازن زباله قرار دهند آنها را در اطراف مخازن و به شکل نامناسبی رها می‌کنند که این مسئله به هیچ وجه پسندیده نیست ضمن آنکه زحمت کارگران را نیز چند برابر می‌کنند.
وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در سطح اجتماع عنوان کرد: برخی از شهرداران مناطق خواهان جمع‌آوری مخازن زباله از سطح شهر شده‌اند که برای آن نیاز به تغییر در شیوه جمع‌آوری زباله‌ها از سوی مناطق است به نحوی که دیگر زباله‌ای بر روی زمین باقی نماند.
شهردار آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود نخاله‌های ساختمانی در برخی از کوچه‌ها و خیابان‌ها و به‌ ویژه اراضی خاکی و اماکن مخروبه که توسط برخی از شهروندان تبدیل به محل تخلیه نخاله‌ها شده‌اند، تصریح کرد: باید هر چه سریع‌تر برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی و اقدام شود.
وجود احشام سرگردان از دیگر موارد اشاره توسط مدیر سامانه مدیریت شهری آبادان بود که چنین یادآور شد: با وجود همکاری بسیار خوب دادستان آبادان در بحث صدور مجوزهای لازم برای جمع‌آوری این احشام از سطح شهر، اما معاونت خدمات شهری باید با همفکری شهرداران مناطق نسبت به ارائه راهکار منطقی و مناسب برای تعیین تکلیف این احشام اقدام کنند.
وی گفت: باید هر چه سریع‌تر اقدامات عملی در موارد یاد شده انجام شود چرا که فرصتی نیز تا نوروز باقی نمانده است
شیرازی، خطاب به شهرداران مناطق، معاونت‌ها و روسای واحدهای مختلف شهرداری از آنان خواست تا از توجه به پیشنهادات غیر مرتبط برخی از افراد در پاره‌ای از امور و پرداختن به مسائل حاشیه‌ای که مانع حرکت توسعه شهری می‌شود به طور جدی پرهیز کنند.
شهردار آبادان در پایان افزود: خوشبختانه همراهی و حمایت اعضاء شورای اسلامی شهر، روحانیون و مردم با مجموعه شهرداری سبب شده تا ما گام به گام به سوی تحقق اهدافمان پیش برویم.