احداث نیروگاه زباله سوز گرگان امکان سنجی می شود

چهارشنبه 26 آذر 1393 ساعت 02:51

 

 

 

احداث نیروگاه زباله سوز گرگان امکان سنجی می شود


شهردار گرگان از آغاز بررسی و امکان سنجی احداث نیروگاه زباله سوز در گرگان خبر داد و گفت: این نیروگاه با مشارکت یک شرکت سوئیسی در شهر احداث می شود.


به گزارش پسماند ایران، حسین صادقلو صبح سه شنبه در گفتگو با رسانه های استان، با اعلام این خبر، افزود: نمایندگان شرکت سوئیسی بزرگترین شرکت فعال در زمینه احداث نیروگاه های زباله سوز دنیا به شمار می روند که برای ساخت نیروگاه مهمان شهرداری گرگان بودند.
وی ادامه داد: این شرکت سوئیسی بزرگترین شرکت فعال در زمینه احداث نیروگاه های زباله سوز دنیا است که تاکنون در کشورهایی مانند آمریکا، فرانسه، انگلستان، آلمان و ژاپن بیش از 500 نیروگاه احداث کرده اند.
این مسئول شهرستانی با تاکید بر اینکه در 45 روز آینده نتیجه امکان سنجی نیروگاه زباله سوز گرگان و انجام تعهدات طرفین قرارداد نهایی می شود، اظهارکرد: زمین مورد نیاز برای این نیروگاه هفت هکتار و 70 درصد ساخت آن در داخل کشور و شهر گرگان ساخته می شود.
نماینده شرکت سوئیسی "هیتاچی زوسن انوا" در ادامه این نشست گفت: نیروگاه برق زباله سوز کمترین آلودگی را به همراه دارند و مدت ماندگاری آن 50 سال است.
اورس التن برگربا بیان این نکته که هدف ما ارائه بهترین تکنولوژی، بومی کردن و انتقال آن به داخل ایران و خدمات پس از فروش است، افزود: ارزش یک تن پسماند حاصل یک و نیم بشکه نفت و 70 کیلو وات برق است که با آن می توان برق 200 خانوار را تامین کرد.
به گفته وی در کشورهای مختلف دنیا این تمایل وجود دارد تا با سوزاندن مواد پسماند، بخار و گرما و یا برق تولید کنند و شرکت سوئیسی با داشتن جدیدترین تکنولوژی می‌تواند از مواد پسماند، همزمان برق و گرما تولید کند.
نماینده شرکت سوئیسی در خاتمه یادآور شد: طرح توجیهی اولیه راه اندازی نیروگاه زباله سوز گرگان تهیه و در اختیار مدیریت پسماند استان گلستان قرار گرفت تا منابع مالی آن در چند هفته آینده نهایی می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری مهر