احداث کارخانه بازیافت پسماند در بروجرد، نیازمند حمایت مسئولان است

چهارشنبه 26 آذر 1393 ساعت 11:30

 

 

 

 

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد: احداث کارخانه بازیافت پسماند در بروجرد، نیازمند حمایت مسئولان است


عضو شورای اسلامی شهر بروجرد، مطرح کرد: احداث کارخانه بازیافت زباله و پسماند در بروجرد، نیازمند حمایت جدی و پیگیری مسئولان است.


محمدرضا معظمی گودرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد، گفت: روزانه حدود 150 تن زباله در شهرستان بروجرد تولید می‌شود که در صورت ساخت و راه‌اندازی کارخانه بازیافت، حجم زیادی از آنها بازیافت می‌شود.
عضو شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: با پیگیری فرمانداری مبنی بر اعطای تسهیلات بانکی به منظور احداث کارخانه بازیافت زباله می‌توان زباله‌های بروجرد، سیلاخور، اشترینان، دورود و دیگر مناطق حاشیه‌ای بروجرد را در آنجا تجمیع و بازیافت کرد.
معظمی گودرزی با تاکید بر اجرایی شدن طرح تفکیک زباله از مبدأ، اظهار کرد: اجرای کامل این طرح نقش مؤثری در کاهش میزان زباله‌های شهری و انباشت آنها در مرکز تخلیه زباله‌ها دارد.
عضو شورای اسلامی شهر بروجرد در ادامه خاطرنشان کرد: احداث نمایشگاه مشاغل مزاحم و تجمیع صنف نمایشگاه‌ داران خودرو در این شهرک از دیگر ضروریات کنونی شهر بروجرد است.
معظمی گودرزی با اشاره به تجمیع نمایشگاه‌های خودرو در چندین خیابان این شهر گفت: فعالیت این صف موجب افزایش ترافیک در خیابان‌های سعدی، آزادی و بلوار امام شده‌ است.
این مسئول اظهار کرد: بر این اساس ضرورت احداث شهرک نمایشگاه داران و انتقال آنها به خارج از محدوده شهری باید مد نظر مسئولان امر قرار گیرد و در اسرع وقت در این خصوص اقدام شود.
معظمی گودرزی تأکید کرد: فعالیت مشاغل مزاحم علاوه بر ایجاد گره‌های ترافیکی و دامن زدن به آن، نقش غیرقابل انکاری در ایجاد آلودگی‌های هوا، صوتی و بصری دارد و چهره شهر را نازیبا می‌کند.
عضو شورای اسلامی شهر بروجرد در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود خواستار نظارت بیشتر بر رشته‌های ارائه شده در مراکز دانشگاهی بروجرد شد و عنوان کرد: موازی کاری و ارائه بیش از ظرفیت برخی رشته‌های دانشگاهی در این مراکز، منجر به ورشکستگی دانشگاه‌ها می‌شود.
معظمی گودرزی افزود: با توجه به تاکید رهبر فرزانه انقلاب در راستای حرکت بر مبنای اقتصاد مقاومتی، حمایت مادی و معنوی از مخترعان و نخبگان در راستای تحقق این امر مهم، موثر است.
وی تأکید کرد: حمایت مسئولان از افرادی که به دنبال تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان هستند، می‌تواند در این راه گره‌گشا باشد.