بحران دپوی زباله در جنگل عباس آباد

پنجشنبه 27 آذر 1393 ساعت 02:52

 

 

بحران دپوی زباله در جنگل عباس آباد


مدیر کل محیط زیست مازندران گفت: مشکل دپوی زباله در جنگل، خاص شهرستان عباس آباد نیست بلکه اکثر شهرهای غرب مازندران با این مشکل درگیر هستند.


ناصر مهردادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، با اشاره به بحران زباله در مناطق جنگلی شهرستان عباس آباد، اظهار کرد: شهرداری‌ها با توجه به قانون، مسئول جمع‌آوری و ساماندهی زباله‌ها در سطح شهرها هستند و اگر این امر به خوبی انجام نشود باید با بررسی‌های لازم برخوردهای قانونی صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه مشکل دپوی زباله در جنگل خاص عباس آباد نیست بلکه اکثر شهرهای غرب مازندران با این امر درگیر هستند، افزود: پیگیری‌های لازم در خصوص ساماندهی زباله‌های تولیدی در این شهرها انجام شده و حرکت‌های خوبی در سطح استان برای نتیجه بخش شدن این طرح‌ها انجام شده است.
مدیرکل محیط زیست مازندران تصریح کرد: جلسات متعدد و رضایت بخشی برای رفع مشکل زباله در سطح استان با حضور استاندار مازندران برگزار شد و ماحصل این امر نیز مکاتبه برای تعیین بودجه ساماندهی زباله های تولیدی در مازندران بوده است.
وی بیان کرد: استاندار شخصاً پیگیر رفع این معضل شده و جلساتی را با رییس قوه مقننه و رییس سازمان محیط زیست برگزار کرده تا به این وسیله اعتباری را دریافت کنند. پیگیریم تا اعتباری برای ساماندهی زباله در تمامی شهرستان‌های استان تخصیص یابد.
مهردادی با اشاره به نقش رسانه‌ها در این زمینه، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها با توجه به نقش فرهنگ سازی که بر عهده دارند، می‌توانند کمک کار خوبی برای رفع این معضل به واسطه ایجاد دغدغه در تک تک افراد جامعه و مسئولان باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عکس تزیینی است