‌کمپوست لرستان دهه فجربه خط تولیدمی‎رسد؟

پنجشنبه 27 آذر 1393 ساعت 03:04

 

 ‌کمپوست لرستان دهه فجربه خط تولیدمی‎ رسد؟


فاز اول کارخانه تولید کمپوست زباله خرم‎آباد قرار بود شهریور ماه سال‎جاری افتتاح شود که تاکنون این امر محقق نشده است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری(ایسنا) ، مهمترین مشکل سد راه بهره‎برداری این کارخانه، نبود برق عنوان شده که این مشکل کماکان پابرجاست و با رفع آن قرار است در دهه فجر سال‎جاری تولید کمپوست خرم‎آباد به خط تولید برسد.
رضا ماجدی، مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری خرم‎آباد درباره وضعیت این کارخانه به ایسنا گفت: تمام کارهای فاز اول تمام شده و فقط مشکل برق را داریم که با معاون عمرانی استاندار نامه‎نگاری کرده‎ایم تا با شرکت توزیع برق به توافق برسیم و این مشکل رفع شود.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چند ماه پیش هم مشکل برق‎رسانی وجود داشت، چرا در این مدت مشکل رفع نشده؟ اظهار کرد: از روزی که شروع به‎کار کرده‎ایم مشکل برق وجود داشت و خیلی پیگیری کردیم اما نتوانستیم امتیاز برق را بگیریم. روال اداری کار مشکل داشت و شرکت برق می‎گفت باید مناقصه شود و پیمانکار کار را انجام دهد ولی ما اصرار داشتیم شرکت برق این کار را اجرا کند.
ماجدی اضافه کرد: اگر شرکت برق همکاری نکند مجبور هستیم مقطعی از ژنراتور استفاده کنیم ولی سعی ما بر این است این مشکل را برطرف کنیم.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری خرم‎آباد یادآور شد: ماشین‎آلات و سایر کارها از جمله مشخص شدن برنده مزایده اجرا شده و در ماه اول زمستان فاز اول کارخانه آماده می‎شود اما چون جزو پروژه‎های ایام‎الله دهه فجر است، در آن زمان به بهره‎برداری خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: قصد داریم فاز اول را به بخش خصوصی واگذار کنیم که مزایده برگزار و برنده مشخص شده است. بین 40 تا 50 نفر اشتغال‎زایی به ‎صورت مستقیم دارد که با پیمانکار قرارداد کرده‎ایم از نیروهای بومی استفاده کند.
ماجدی در پایان گفت: بهره‎برداری از این طرح علاوه بر ساماندهی وضعیت زباله‌های شهری، برای استان سرمایه ایجاد می‎کند و به یکی از درآمدهای پایدار شهرداری تبدیل خواهد شد.
به گزارش ایسنا، سال 85 در دور دوم شورای اسلامی شهر به‎ منظور دفع زباله‎های بهداشتی، کلنگ کارخانه کمپوست خرم‎آباد به زمین زده شد اما تا ابتدای امسال کار خاصی برای احداث آن نشده بود و چند ماه پیش مسئولان مربوطه خبر دادند که فاز اول این کارخانه قرار است تا اواخر شهریور به بهره‎برداری برسد که طبق پیش‎بینی‎ها در زمان وعده داده شده، خبری از افتتاح نشد و حالا امیدواریم وعده جدید آخرین وعده باشد.