۴ مجوز تبادل ضایعات از مرز بازرگان صادر شد

سه شنبه 16 دی 1393 ساعت 03:40

 

 

سرپرست محیط زیست آذربایجان‌غربی: ۴ مجوز تبادل ضایعات از مرز بازرگان صادر شد


پسماند ایران : سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: ۴ مجوز برای ورود و خروج ضایعات خطرناک از مرز بازرگان صادر شد.


به گزارش پسماند ایران، پرویز آراسته در جمع خبرنگاران ‌اظهار داشت: امسال دو مجوز سایت زباله شهری و 2 مجوز سایت زباله روستایی به آذربایجان‌غربی اعطا شد.
سرپرست حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی تعداد سایت‌های زباله شهری استان را 24 مورد و روستایی را نیز 23 مورد عنوان کرد و افزود: 4 مجوز نیز برای ورود و خروج ضایعات خطرناک از مرز بازرگان صادر شد.
آراسته گفت: بررسی‌های لازم برای قرار گرفتن دو منطقه چیچک‌لو و دالامپر در چهارچوب مناطق چهارگانه استان انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی نیمه زمستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شده است، افزود: این سرشماری در 6 تالاب بین‌المللی استان در حال انجام است.
سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در سال 92 تعداد 286 گونه انواع پرنده در استان شناسایی شده تصریح کرد: این تعداد پرنده 55 درصد پرنده‌ها را شامل می‌شود.
آراسته، به اقدامات نظارت و پایش این اداره کل اشاره و بیان کرد: یک ایستگاه سنجش در رودخانه مهاباد نصب شده و به صورت آنلاین اطلاعات مورد نظر را در دسترس مجموعه قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه مقرر است یک دستگاه دیگر نیز در خروجی مهاباد نصب شود گفت: در حال حاضر 2 ایستگاه سنجش در شهرچای ارومیه و 1 مورد در مهاباد نصب است و 2 دستگاه و سیستم اندازه‌گیری دو و نیم میکرون با صرف هزینه 100 میلیون تومان در استان نصب شده و فعال است.
سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی افزود: به تازگی سیستم جذب اتمی نیز در استان نصب و آغاز به کار کرده که یک میلیارد و 750 میلیون تومان بابت آن هزینه شده است.
وی به آخرین آمار وحوش مراکان خوی بر اساس سرشماری انجام شده در سال 93 اشاره و اظهار داشت: تعداد کل‌ها 454 راس، بزها 2 هزار و 754 راس، قوچ 306 راس و میش نیز 1 هزار و 67 راس است که تعداد کل آنها 4 هزار و 581 راس است و این آمار حاکی از افزایش 4 درصدی نسبت به سال گذشته را دارد.
آراسته از صید غیر مجاز آبزیان به میزان 4 هزار و 730 قطعه ماهی اشاره و بیان کرد: تخلفات صید و شکار 19 مورد، سلاح غیر مجاز کشف شده 27 قبضه و سلاح مجاز کشف شده نیز 46 قبضه بوده است.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی به تعداد 173 متخلف دستگیر شده در 9 ماهه 93 اشاره کرد و گفت: در مجموع در این مدت 109 تخلف انجام گرفته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری تسنیم