زيرساختهای كمپوست بهشهر آماده نيست

سه شنبه 16 دی 1393 ساعت 03:49

 

 

 

آزموده: زيرساختهای كمپوست بهشهر آماده نيست

 


شهردار بهشهر گفت: زيرساختهای کارخانه كمپوست آماده نيست و بايد در اين رابطه با برنامه ريزی و اختصاص اعتبارات مناسب استانی و ملی، زيرساخت های مناسب برای اين كارخانه آماده شود.


به گزارش پسماند ایران ، حمیدآزموده، در همایش شهرداران مازندران به میزبانی شهرداری بهشهر در عباس آباد بهشهر با اشاره به نصب دستگاه ویندرو گفت: این دستگاه با هزینه ۱۸ میلیارد ریال نصب شده و از نظر خط مكانیكی دارای پیشرفت بیش از ۹۰ درصدص در این كارخانه كمپوست هستیم.
وی به فرایند تکمیل کارخانه کمپوست بهشهر اشاره کرد و یادآور شد: برخی زیرساخت‌ها مانند مکان دقیق رجکتی(برگشتی) زباله، نداشتن فضای کافی برای دپوی زباله، جاده دسترسی به این کارخانه و … آماده نیست.
آزموده همچنین افزود: پل دولت در جریان سیل سال ۹۱ به طور کامل تخریب شد که شهرداری پس از دیواره چینی و تعریض رودخانه، پل جدیدی با عرض و ارتفاع بیشتر احداث کرده است.
وی گفت : با بهره برداری از پل دولت و سیل بند و سیل برگردان منطقه بزپل، دیگر خطر سیل این منطقه را تهدید نخواهد کرد.
شهردار بهشهر هزینه اجرای این طرح را حدود شش میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: علاوه بر این طرح، احداث سد سرشاخه گیر از سوی منابع طبیعی در مناطق بالادستی رودخانه بزپل نیز به مهار آب های سطحی و جلوگیری از وقوع سیل در منطقه کمک خواهد کرد.
آزموده بیان داشت: احداث سد سرشاخه گیر و سیل بند در بزپل انجام شد كه تا حد زیادی از خسارت ها در این مناطق جلوگیری كرد اما ایجاد سدسرشاخه گیر در برزو از نیازهای منطقه است كه باید با تزریق اعتبارات عملیاتی شود.
امام جمعه بهشهر نیز در سخنانی با تاكید بر وحدت و اتحاد گفت: مهمترین عامل سعادت همبستگی و انسجام است كه این مسئله باید در تمام شرایط مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید عربعلی جباری اظهار داشت:نعمات خدادی فراوانی در اختیار ما گذاشته شده كه باید قدر این مواهب را دانسته و با رعایت زیبایی شناسی در جهت رشد و توسعه گام برداریم.
وی گت: متاسفانه بهشهر با توجه به پیشینه تاریخی و گردشگری فر اوان از نظر شهرسازری و اشتغال در انتهای جدول در استان مازندران است كه این مسئله نیازمند همراهی مناسب مسئولان و وحدت و همدلی آنان است.
مدیركل برنامه ریزی و بودجه استانداری مازندران در این همایش گفت: تا پایان سال ۹۱ كل درآمد كسب شده از شهرداری های مختلف استان مازندران (متشكل از ۱۳ شهرداری) ۴۱۶ میلیارد تومان بوده است كه تنها ۵۶ درصد درآمد را در مقایسه با استانهای دیگر داشته ایم.
ایرج ولیپور با بیان اینكه آمار كاملی از درآمدهای كسب شده در سال ۹۲ نیست ادامه داد: ساری در سال ۹۱ درآمدی بیش از ۹۱ میلیارد تومان داشته است و این درحالی بوده كه تهران دارای درآمدی ۱۰ هزارمیلیارد تومانی در سال ۹۱ بوده است.
وی گفت: پیش بینی شده در سال جاری شهرداری های مازندران ۲ هزار میلیارد تومان درآمد كسب كنند كه امیدواریم شهرداران در این راستا كمك كار باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری مهر