به‌کارگیری سیستم بازیافت زباله‏‌های شهری موجب کاهش سطح آلودگی می‌شود

پنجشنبه 18 دی 1393 ساعت 03:10

 

 

فرماندار بروجرد: به‌کارگیری سیستم بازیافت زباله‏‌های شهری موجب کاهش سطح آلودگی می‌شود


به گزارش پسماتد ایران، مسلم پورقاسمیان عصر امروز در جلسه کارگروه بهداشت و درمان این شهرستان، اظهار کرد: دفن بهداشتی زباله‌‏های شهری و روستایی یکی از اصلی‏‌ترین معضلات پیش‌روی مدیریت شهری بروجرد است که می‎توان با مدیریت صحیح و کارآمد در راستای اصلاح آن اقدام کرده و مانع بروز مشکلات بعدی شد.
وی، استفاده از زباله‎ها را یکی از منابع درآمدی عنوان و بیان کرد: امروزه با به‌کارگیری سیستم بازیافت زباله‏‌های شهری علاوه بر دفن بهداشتی آنها، سطح آلودگی نیز به حداقل می‌رسد.
این مسئول با اشاره به ساختار سنتی جایگاه دفن زباله‎های شهری در بروجرد، اضافه کرد: در برخی مناطق کشور با احداث جایگاه جهت دفن زباله، اقدامات مؤثری در راستای بازیافت زباله و استفاده حداکثری از آنها انجام شده است.
پورقاسمیان عنوان کرد: بسیاری از مصوبات سال‎های اخیر در این حوزه پیگیری لازم را به دنبال نداشته و موجب شده است، این معضل در مدیریت شهری به قوت خود باقی بماند.
وی با اشاره به وضعیت نابسامان ساکنان منطقه زارم، عنوان داشت: جایگاه فعلی دفن زباله‎ها در شهرستان بروجرد که در نزدیکی روستای زارم واقع شده است، موجب نارضایتی ساکنان این روستا شده است.
فرماندار بروجرد بیان داشت: آلودگی ناشی از تخلیه زباله‌‏ها در این منطقه موجب انتشار عوامل بیماری‌زا شده است.
فرماندار بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت درآمد شهرداری بروجرد را بحرانی توصیف و اضافه کرد: عدم پرداخت مطالبات این نهاد عمرانی و خدماتی از محل عوارض‏‌های شهرداری موجب ایجاد مشکلات عدیده مالی شده است، به گونه‌‏ای که شهرداری در پرداخت حقوق کارکنان خود و ارائه خدمات شهری با مشکل مواجه است.
پورقاسمیان در پایان رعایت نکات بهداشتی در آب شرب روستایی را از اقدامات مؤثر در راستای جلوگیری از انتشار ویروس‌ها در جوامع روستایی عنوان کرد و ادامه داد: با اقدام عاجل نهادهای مسئول در سالم‌سازی و کلرزنی آب شرب روستایی این شهرستان به میزان قابل توجهی از شیوع بیماری‎ها جلوگیری می‌‏شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری فارس