راه‌اندازی جایگاه جدید تخلیه پسماندهای ساختمانی در قزوین

پنجشنبه 18 دی 1393 ساعت 04:43

 

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خبر داد
' راه‌اندازی جایگاه جدید تخلیه پسماندهای ساختمانی در قزوین


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: جایگاه جدیدی برای تخلیه و دفن پسماندهای عمرانی و ساختمانی در حاشیه اتوبان قزوین راه‌اندازی می‌شود.


مجتبی منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: اکنون جایگاه اصلی انتقال پسماندهای ساختمانی و عمرانی شهر قزوین در سایت پردازش پسماند واقع در محمدآباد دایر شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین افزود: برای انتقال پسماندهای عمرانی و ساختمانی به این محل مجوزهای لازم صادر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه جایگاه تخلیه و دفن پسماندهای یاد شده به صورت موقت در نجف‌آباد نیز واقع است، خاطرنشان کرد: به دلیل اعتراض ساکنان این حوزه، محدودیت‌هایی در راستای تردد و تخلیه اعمال شده است.
این مسئول به جایگاه جدید برای تخلیه و دفن پسماندهای عمرانی و ساختمانی در حاشیه اتوبان قزوین و رشت اشاره کرد و گفت: با انجام عملیات راه‌سازی و اخذ مجوزهای لازم، این محل آماده دریافت پسماندهای فوق است که در صورت راه‌اندازی، این جایگاه جایگزین نجف‌آباد می‌شود.
منتظری با بیان اینکه خاک و ضایعات ساختمانی رها شده در شهرها و حاشیه آنها، خطرات بی‌شماری برای محیط زیست و سلامت شهروندان دارد، یادآور شد: وجود خاک و ضایعات ساختمانی رها شده در شهرها منجر به بروز بیماری‌های سالک و مشکلات ریوی در شهروندان و موجب نازیبایی چهره شهری و وقوع سانحه می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با اشاره به نزدیک شدن پایان امسال، بیان کرد: در این ایام تعداد زباله‌گردها افزایش می‌یابد که این مسئله موجب انتشار آلودگی‌های حاصل از زباله و پسماند موجود در مخازن سطح شهر می‌شود.
وی به طرح ساماندهی و برخورد قانونی با زباله‌گردها اشاره کرد و گفت: این طرح به منظور افزایش سلامت شهروندان و جلوگیری از آلودگی‌ها در دستور کار سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین قرار گرفته است.
این مسئول با اشاره به اینکه جداسازی پسماندهای خشک از زباله‌ها و مخازن مکانیزه، حمل و نقل، نگهداری، مخلوط کردن، جمع‌آوری، خرید و فروش، دفع و صدور پسماندها طبق قانون خلاف است، خاطرنشان کرد: با متخلفان در این موضوع برخورد می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با بیان اینکه زباله‌گردها بدون رعایت هیچ‌گونه مسائل بهداشتی با جداسازی پسماند خشک از زباله موجب آلودگی محیط، زشت شدن چهره شهری و انتشار بیماری‌ها به شهروندان می‌شود، ادامه داد: به همین دلیل با آنها برخورد می‌شود تا شهر زیبایی داشته باشیم.