روزانه 350 تن زباله در زنجان تولید می‌شود

پنجشنبه 18 دی 1393 ساعت 11:32

 

 

روزانه 350 تن زباله در زنجان تولید می‌شود


پسماند ایران :  مدیر عامل سازمان بازیافت و مدیریت پسماند شهرداری زنجان، گفت: روزانه 350 تن زباله در زنجان تولید می‌شود.


بیوک شامی با اشاره به اینکه برای مدیریت بهتر بازیافت زیاله در این شهر برنامه‌های متعددی مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: تحقق این امر می‌تواند مسائل و مشکلات این حوزه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
وی تصریح كرد: آموزش همگانی تاثیر بسزایی در تفکیک زباله‌ها و اجرای برنامه‌های مختلف مربوط به این بخش دارد. شامی بیان کرد: بر این اساس احداث کارخانه بازیافت و تفکیک زباله از مبدا و واگذاری تولید کمپوست به پیمانکار مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر مراحل اداری احداث این کارخانه به پایان رسیده است، گفت: هم اکنون در مرحله انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار هستیم که با رفع موانع احتمالی اجرای این پروژه آغاز می‌شود.
مدیرعامل سازمان بازیافت و مدیریت پسماند شهرداری زنجان منابع مورد نیاز برای احداث این کارخانه را بالغ بر 80 میلیارد ریال بیان کرد و گفت: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی احداث می‌شود که تحولی نو را در این حوزه بوجود می‌آورد.
وی جمع‌آوری مکانیزه زباله در شهر را از دیگر اقدامات مهم عنوان کرد و گفت: پیمانکار این پروژه نیز تعیین شده است که پس از بررسی‌های لازم نسبت به اجرای آن اقدام می‌شود.
شامی افزود: طی سال‌های اخیر اطلاع‌رسانی‌های لازم در مورد تفکیک زباله در بین شهروندان انجام گرفته که این سازمان برای نهادینه کردن این مهم ایجاد کیوسک‌های محله‌ای با هدف ارائه مطالب مورد نیاز را در دستور کار قرار داده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:خبرگزاری پانا