۵۴ هزار تن از زباله‌ها در قزوین قابلیت تفکیک در منازل را دارد

جمعه 19 دی 1393 ساعت 02:22

 

 

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین:
۵۴ هزار تن از زباله‌ها در قزوین قابلیت تفکیک در منازل را دارد

 


پسماند ایران : مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: ۵۴ هزار تن از زباله‌ها در قزوین قابلیت تفکیک در منازل را دارد که در حال حاضر تنها ۱۰ تن از این زباله‌ها در منازل تفکیک می‌شود.


به گزارش پسماند ایران ، مجتبی منتظری در عصر امروز در جمع بخشداران استان قزوین اظهار داشت: یکی از راهکارهای مدیریت پسماند تفکیک پسماند از مبدأ است که این مهم بهترین راه تفکیک زباله برای سهولت در تفکیک زباله‌های خانگی در استان است.
وی افزود: مدیریت پسماند شامل چهار مرحله جمع‌آوری‌، حمل‌ونقل‌، پردازش و دفع زباله‌ها است که در منطقه محمد‌آباد انجام می‌شود و بخش حمل‌ونقل توسط پیمانکاران بخش خصوصی در استان صورت می‌گیرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین بیان کرد: در بحث تولید زباله یک بخشی شهرداری موظف است ولی مهم‌ترین قسمت مدیریت پسماند باید از طریق شهروندان انجام شود.
منتظری عنوان کرد: روزانه 21.8 درصد زباله‌های خانگی در محمد‌آباد قابلیت تفکیک از مبدأ را دارند.
وی با توجه به اینکه 260 هزار تن در روز زباله تولیدی به محمد‌آباد برده می‌شود، افزود: 54 هزار تن از آن را باید در منازل تفکیک کرد، این درحالی است که در حال حاضر تنها 10 تن از این زباله‌ها در منازل تفکیک می‌شوند.
منتظری تصریح کرد: برای تحقق این برنامه سطل‌های تفکیک زباله به منازل مسکونی داده شده و سطل‌های تفکیک در سطح شهر نیز تعبیه شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین عنوان کرد: برای نظم بخشیدن در جمع‌آوری پسماند‌ها، بخش خصوصی فعالیت خود را شروع کرده و اداره تفکیک وظیفه نظارت بر کار این بخش را عهده‌دار است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری تسنیم