روزانه در آذربایجان شرقی ۲۴۰۰ تن زباله تولید می‌شود

جمعه 19 دی 1393 ساعت 02:31

 

 

 

 

 

 

 

مدیرکل شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی:
روزانه در آذربایجان شرقی ۲۴۰۰ تن زباله تولید می‌شود

پسماند ایران :مدیرکل شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: روزانه حدود دو هزار و ۴۰۰ تن زباله در استان تولید شده که اگر مدیریت نشوند فاجعه زیست محیطی رخ می‌دهد.


به گزارش خبرگزاری پسماند ایران، مرتضی موحدنیا در سیزدهمین نشست شورای شهر استان آذربایجان شرقی در تبریز، مدیریت واحد شهری را یک ضرورت دانست و یکی از مشکلات اصلی کشور را هم نبود مدیریت واحد شهری عنوان کرد.
وی افزود: چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر بعد از انقلاب، دیگر جای آزمون و خطا نیست و ساختار شوراها به حدی به پختگی رسیده است که می‌توانند مسائل و مشکلات محلی را خود حل و فصل کنند البته در این راه ممکن است با مقاومت‌های برخی نهادهای دولتی مواجه بشوند اما عملکرد آنها باید به گونه‌ای قابل قبول باشد که این نهادها و سازمان‌ها به راحتی با این موضوع کنار بیایند.
موحدنیا گفت: لازمه قدرتمند شدن شوراها این است که افراد قوی، با دانش و آگاه به شورا راه یابند، در برخی از شهرستان‌های استان که این گونه بوده است ما شاهد تحول در سطح آن شهر بوده‌ایم اما در شهرهایی که شورای قوی و پویایی نداشتند وضع بدتر هم شده است.
وی به بحث مدیریت پسماندها هم اشاره کرد و گفت: روزانه حدوددو هزار و 400 تن زباله در استان تولید می‌شود که اگر این پسماندها مدیریت نشوند فاجعه زیست محیطی، بهداشتی و غیره رخ خواهد داد بر همین اساس طرح جامع مدیریت پسماندها به صورت منطقه‌ای را آماده کرده‌ایم که به زودی و بعد از تأیید نهایی لازم‌الاجرا می‌شود.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی اظهار داشت:کمک و خدمت به مناطق محروم وشهرهای زیر 50 هزار نفر یکی از اولویت‌های کاری ماست و منابع مالی خوبی را برای آن اختصاص داده‌ایم، به طوری‌که از مجموع 192 میلیارد کمک استانداری به شهرداری‌ها اکثر این منابع به این شهرها اختصاص یافته و در بودجه 94 هم به این شکل خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری تسنیم