تکلیف کارخانه کمپوست بجنورد به‌زودی مشخص می‌شود

یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 22:25

 

 

شهردار بجنورد: تکلیف کارخانه کمپوست بجنورد به‌زودی مشخص می‌شود


پسماند ایران : شهردار بجنورد گفت: تکلیف کارخانه کمپوست بجنورد ظرف یک هفته آینده مشخص می‌شود.


به گزارش پسماند ایران ، روح الله براتیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وجود اینکه مشکلات قبلی این واحد تولیدی با سرمایه گذاری جدید برطرف شده، مردم روستاهای اطراف با بازگشایی آن مخالفت کرده‌اند.
وی توضیح داد: به علت مخالفت مردم بازگشایی این واحد تولیدی هنوز بلاتکلیف است.شهردار بجنورد گفت: کاری که باید ما انجام می‌دادیم این است که سرمایه گذار را حمایت کنیم.براتیان تاکید کرد: برطرف شدن مشکلات گذشته مورد تایید بازرسان تهران نیز قرار گرفته اما مردم هنوز به آن بی اعتماد هستند.
وی علت این بی اعتمادی را مدیریت بد گذشته عنوان کردو گفت: دپوی زباله‌ها در اطراف کارخانه کمپوست و انتشار بوی تعفن ناشی از آن، سبب گلایه مردم و درنهایت تعطیلی کارخانه کمپوست شد و اکنون با وجود تایید بازرسان مردم به تکرار نشدن مشکلات گذشته بی اعتمادند.
شهردار بجنورد گفت: اگر مشکلات اجتماعی بازگشایی کارخانه کمپوست تا یک هفته دیگر برطرف نشود، شهرداری بجنورد حاضر است سهام خود را از این طرح خارج و برای ساخت کارخانه سرمایه گذاری کند.
وی افزود: 51 درصد از سهام کارخانه کمپوست متعلق به شهرداری بجنورد است و این شهرداری حاضر است سهام مابقی شهرها را خریداری کند.
براتیان با اشاره به اقدامات انجام شده در یک سال گذشته گفت: با اقدامات انجام شده در سطح شهر، رضایت 89 درصدی شهروندان در مرکز استان حاصل شده است.
وی بازگشایی معابر شهر را از اقدامات مهم در این مدت عنوان کرد و گفت: در این مدت 17 خیابان بازگشایی و یا تعریض شده است.
شهردار بجنورد در باره تاخیر در بازگشایی برخی خیابان‌ها گفت: برخی از کارها در این زمینه معطل همکاری مردم مانده است.
براتیان توضیح داد: مالکان در برخی از موارد باما کنار نمی‌آیند خیابان آزادی و یا خیابان صفا شرقی از جمله این معابر است که باید توسط مراجع قضایی و اعمال ماده 9 اجرایی شود.
شهردار بجنورد از بازگشایی خیابان پادگان ارتش نیز خبر داد و گفت: کار بازگشایی این معبر از امروز آغاز شده است.
وی به نهضت آسفالت در شهر بجنورد نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح تمام توان شهرداری بر آسفالت و بهسازی معابر در مناطق حاشیه‌ای شهر متمرکز شده است و با اجرای این طرح، هم اکنون بیش از 75 درصد مناطق حاشیه‌ای بجنورد زیر پوشش قرار گرفته است.
براتیان با اشاره به اجرای طرح بهسازی پیاده‌روها اظهار داشت: طرحی که به منظور بهسازی و موزاییک کردن پیاده‌روهای بجنورد در حال اجرا است تاکنون تنها در پنج، 6 شهر کشور اجرایی شده است و در شهرهایی همچون تبریز، شیراز هنوز این طرح را اجرایی نکرده اند.
وی در باره اولویت گذاری ها برای اجرای طرح بهسازی پیاده روهای بجنورد افزود: طرح بهسازی پیاده روهای بجنورد به منظور اجرای طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر در دستور کار قرار گرفته و در اجرای آن نظر شخصی دخالت نداشته است.
وی توضیح داد: طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر بجنورد به لحاظ اجرایی و مراحل اجرا در وزارت کشور نیز مورد استقبال و توجه قرار گرفته است و هم اکنون از معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری خواسته شده تا این طرح را به صورت الگو به سایر شهرداری ها معرفی کند.
شهردار بجنورد تاکید کرد: در کارها و تصمیماتی که می‌گیرم، به هیچ عنوان نظر شخصی را دخالت نمی‌دهم و تاکنون نیز هر کاری اجرایی می‌شود، با هم فکری و بهره برداری از نظرات و مشاوره‌های تخصصی کارشناسان و اعضای شورای شهر انجام گرفته است.
وی تصریح کرد: در طرح های بهسازی پیاده روسازی نیز همین امر بوده است و وقتی صحبت از طرح حمل و نقل درون شهری و پیاده روی است به تنهایی تصمیم گیری نشده و اعضای شورای شهر به این نتیجه رسید که برای تشویق مردم به پیاده روی، طرح بهسازی پیاده روها با اولویت اجرایی شود.
شهردار بجنورد اظهار داشت: این اولویت گذاری‌ها بر اساس طرح جامع ترافیک و با لحاظ کردن میزان ترددها مشخص شد.
براتیان گفت: بهسازی پیاده روها در خیابان‌های پر تردد همچون طالقانی، امام خمینی(ره)، 17 شهریور، امیریه و شریعتی به عنوان پرترددترین مسیرها در اولویت نخست قرار گرفت و هم اکنون نیز این طرح در دوطرف برخی خیابان‌ها به اتمام رسیده است و با اتمام بهسازی پیاده روسازی در این خیابان‌ها که در اولویت قرار گرفته‌اند، رینگی از پیاده روهای بهسازی شده ایجاد می‌شود.
به گفته وی محله‌هایی نیز در اولویت بعدی ما در اجرای طرح بهسازی پیاده رو قرار گرفته‌اند که در این خیابان‌ها پیاده روهای یک طرف موزاییک کاری می‌شود و مناطقی همچون شرق سپاه و یا 32 متری از جمله این معابر هستند.
براتیان گفت: طرح بهسازی پیاده روسازی‌ها درسال آتی نیز ادامه می‌یابد و تا سال 96 پیاده روها در تمام خیابان‌های اصلی را پوشش می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری تسنیم