جمع آوری سگ های ولگرد در سنندج در حال اجراست

یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 11:53

 

 

 

جمع آوری سگ های ولگرد در سنندج در حال اجراست


 معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: اجرای طرح اتلاف سگ های ولگرد به صورت مستمر در شهر سنندج در حال اجرا است.


مهندش آرش رخزادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 843 قلاده سگ ولگرد در سطح شهر سنندج معدوم شده است.
او به بیماری های قابل انتقال از سگ به انسان اشاره کرد و گفت: از جمله مهم ترین این بیماری ها هاری، کیست هیداتیک، سالک، کالاآزار، لاروهای مهاجر احشایی بروسلوز و لپتونسپیروز است که با توجه به عدم شناخت این بیماری ها در جامعه و قابلیت بالای سگ ها در تولید مثل و انتقال این بیماری ها به انسان ها و کنترل جمعیت سگ های ولگرد، از اهمیت بالایی برخوردار است.
رخزادی گفت: دفع غیر اصولی زباله‎ها سبب تجمع و زاد و ولد حیوانات موذی و سگ‎های ولگرد می شود که با وجود تحمیل هزینه ‎های اضافی زمینه ابتلا به بیماری های مشترک را فراهم می کند از این رو شهروندان در این زمینه دقت لازم را داشته باشند.
او گفت: در سال جاری بیش از 400 میلیون ریال برای اتلاف سگ های ولگرد هزینه شده است.
وی تصریح کرد: سگ های ولگرد یکی از مهمترین عوامل آلوده کننده پارک ها و تفرجگاه ها سطح شهر سنندج هستند و عدم کنترل آنها دردسرهای فراوانی برای شهروندان به دنبال خواهد دارد.
رخزادی در پایان خاطرنشان کرد: مطابق بند 15 ماده 55 قانون شهرداری ها جمع آوری و اتلاف حیواناتی که مبتلا به امراض مسری بوده و برای مردم مضر هستند بر عهده شهرداری ها است.