پیشرفت مكانيكی ۹۰ درصدی كمپوست بهشهر/ رفع مشکلات ضروری است

یکشنبه 21 دی 1393 ساعت 12:08

 

 

پیشرفت مكانيكی ۹۰ درصدی كمپوست بهشهر/ رفع مشکلات ضروری است

 

شهردار بهشهر با بیان اینکه عملیات ساخت كارخانه كمپوست بهشهر از سال ۸۷ با اخذ مجوز آغاز و اكنون بعد از گذشت ۶ سال در آستانه بهره برداری است، از پیشرفت ۹۰ درصدی آن خبر داد.


به گزارش پسماند ایران، حمید آزموده صبح یکشنبه در جلسه بررسی مشكلات كمپوست بهشهر افزود: احداث كارخانه كمپوست بهشهر از سال ۸۷ با اخذ مجوز آغاز و اكنون بعد از گذشت شش سال در آستانه بهره برداری است.
وی اظهار داشت: برای احداث کمپوست بهشهر با ظرفیت ۲۵۰ تنی کمپوست تاكنون حدود ۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی و اعتبارات داخلی شهرداری هزینه شده که بعد از خرید آخرین قطعه مکانیکی کارخانه، دستگاه ویندرو به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اكنون با پیشرفت مكانیكی بیش از ۹۰ درصدی این کارخانه روبرو هستیم.
شهردار بهشهر همچنین گفت: با توجه به پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی مكانیكی كارخانه در برخی از بخش های این كارخانه مشكلاتی وجود دارد كه رفع مشکلات و کمبودهای كمپوست بهشهر نیازمند همراهی مسئولان است.
آزموده با اشاره به سخنان امام جمعه بهشهر و اینكه نباید با تعجیل در بهره برداری كمپوست بهشهر ادغام شود ادامه داد: مشکلات موجود و اساسی كمپوست بهشهر نادیده گرفته شود و لازم است قبل از آغاز بهره برداری كمپوست در جهت رفع مشكلات و معضلات تلاش شود.
وی گفت:‌ متاسفانه عدم تامین آسفالت، زمین ریجکت، سیستم مکنده، ساختمان اداری و... جز باقیمانده فعالیت های كمپوست بهشهر و از جمله كمبودهای فعلی است كه از ملزومات فعالیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.
آزموده ادامه داد: زیرساخت‌هایی مانند مکان دقیق رجکتی(برگشتی) زباله، نداشتن فضای کافی برای دپوی زباله، جاده دسترسی به این کارخانه و … از جمله مشكلاتی است كه نیازمند آماده‌سازی است.
شهردار بهشهر همچنین آسفالت جاده دسترسی، سیستم مكنده پلاستیك، ساختمان اداری، حصاركشی، بیلرپرس و بسته‌بندی، ریجكت سوز و... را از نیازمندی‌های كمپوست بهشهر عنوان كرد.
وی گفت: بعد از افتتاح نیز نیازمند به تجهیزاتی هستیم كه در حین بهره برداری می توان نسبت به خرید و نصب آن که شامل بیلر، دستگاه سازنده پلیمر و سایر تجهیزات است اقدام كنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری مهر