دپوی سنتی زباله قائم‌شهر به نیم قرن رسید

دوشنبه 22 دی 1393 ساعت 03:15

 

 

دپوی سنتی زباله قائم‌شهر به نیم قرن رسید


شهردار سابق قائم‌شهر با اشاره به اینکه جمع‌آوری زباله‌های قائم‌شهر از سال 1346 تاکنون به صورت سنتی بوده است، گفت: متأسفانه شیرابه‌ها و زهرابه‌های این زباله باعث آلودگی منطقه شده و با جلساتی که با فرمانداری قائم‌شهر داشتیم احداث کارخانه‌ی کمپوست به مرحله اجرا می‌رسد.

به گزارش پسماند ایران، «سیدجعفر حسینی» شهردار سابق قائم‌شهر امروز(شنبه 20 دی‌ماه) در آئین تودیع و معارفه شهرداران قائم‌شهر که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: شهردار جدید «سیدعلی حجازی» به‌عنوان هفدهمین شهردار قائم‌شهر است.

وی با بیان اینکه این دنیا قرارگاه نیست بلکه گذرگاه است، افزود: روزی که در این مکان معارفه می‌شدم به فکر مراسم تودیع بودم و از این‌رو سعی کردم همه‌ی خدمات شهری در دوره‌ی مدیریت خود بر سه اصل قانون‌مداری، اخلاق‌مداری و افزایش کارهای عمرانی برای جلب شهروندان قرار دهم.
شهردار سابق قائم‌شهر تصریح کرد: در حوزه‌ی فنی و شهرسازی بحث ورودی‌های شهر اهمیت دارد و قائم‌شهر به‌علت قرار گرفتن در منطقه‌ی توریستی دارای 5 منطقه ورودی است که ساماندهی این ورودی‌ها از برنامه‌ها بود.
حسینی افزود: طرح اولیه میدان جانبازان انجام شد و برای اجرای آن به‌دنبال مشاور هستیم.
وی پیگیری راه‌آهن قائم‌شهر و انتقال ریل راه‌آهن از سطح به زیر، پیاده‌روسازی سطح شهر،آغاز پروژه‌ی ممیزی و... را از اقدامات شهرداری دانست.
شهردار سابق قائم‌شهر با اشاره به اینکه بحث جمع‌آوری زباله‌های قائم‌شهر از سال 1346 تاکنون به صورت سنتی بوده است، افزود: متأسفانه شیرابه‌ها و زهرابه‌های این زباله موجب آلودگی منطقه شده و با جلساتی که با فرمانداری قائم‌شهر داشتیم احداث کارخانه‌ی کمپوست به مرحله اجرا می‌رسد.
شهردار سابق قائم‌شهر برگزاری نخستین جشنواره‌ی انتظار، تجلیلی از خادمان قران و تکریم ارباب‌رجوع از اقدامات فرهنگی بود.
حسینی گفت: پروژه‌ی ساماندهی چهارشنبه بازار،لایه‌روبی دیواره سیاه‌رود از دیگر اقدامات این شهرداری بود.
وی از همه‌ی مسئولان استانی و شهرستانی و نمایندگان و فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر تقدیر کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : ایسنا