پسماندهای بیمارستانی در اردبیل دفع اصولی می‌شوند

دوشنبه 22 دی 1393 ساعت 04:30

 

 

 

مدیرکل محیط زیست اردبیل: پسماندهای بیمارستانی در اردبیل دفع اصولی می‌شوند


پسماند ایران: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با مجهز شدن تمامی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی به دستگاه‌های نوین زباله‌سوز پسماندهای بیمارستانی در استان اردبیل به شکل ۱۰۰ درصد دفع اصولی و بهداشتی می‌شود.


به گزارش پسماند ایران ، سیدرضا موسوی ظهر امروز در نشست با فرماندار پارس‌آباد اظهار داشت:‌ پسماندهای بیمارستانی یکی از خطرناک‌ترین پسماندها و زباله‌های تولیدی است که در کمترین زمان می‌توانند آسیب‌های زیادی را به محیط زیست وارد کرده و صدمات جبران‌ناپذیری را به ساکنان این محیط وارد کند.
وی تصریح کرد: ما در استان اردبیل با همکاری و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری سعی کردیم تا مشکلات و دغدغه‌ها را در این حوزه برطرف کنیم به طوری که در حال حاضر اکثریت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی ما به دستگاه‌های مجهزی در این زمینه آراسته شدند.
موسوی با اشاره به ضرورت صیانت از محیط زیست و 3 شاخصه هوا، آب و خاک گفت:‌ در شمال استان اردبیل ظرفیت خوبی در هر 3 حوزه هم برای سالم نگه داشتن و هم در صورت بی‌توجهی به آلوده کردن این 3 فضا وجود دارد در حالی که باید با دقت نظر بیشتر سعی کنیم تا جلوی تخریب مولفه‌های مهم محیط زیست گرفته شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: ما در حال حاضر در شمال استان تالاب‌هایی را شاهد هستیم که ورود پرندگان مهاجر به آنها آغاز شده و حتی طرح سرشماری در این تالاب‌ها و آبگیرها شروع شده تا بتوانیم ارزیابی دقیقی از نوع گونه و رقم‌های ورود پرندگان به این مکان‌ها را شاهد باشیم.
وی مشکلات برخی از روستاییان را در وارد آمدن خسارت به دلیل ورود برخی از حیوانات وحشی نظیر گراز یادآور شد و افزود: ما آمادگی داریم برای جلوگیری از خسارات به کشاورزان منطقه طرح دفع این حیوانات را توسط شکارچیان اجرایی و عملیاتی کنیم.
موسوی با تاکید بر اهمیت موضوعات زیست محیطی و معرفی آن اظهار کرد: شهرستان پارس‌آباد باید در مسیر توسعه خود به این شاخصه‌ها و مولفه‌ها زیست محیطی توجه کرده و تا حد امکان مانع از وارد آمدن خسارت به طبیعت شوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت با اشاره به ممنوعیت سمپاشی به شکل آزاد در شمال استان به دلیل آلودگی‌های زیست محیطی خاطرنشان کرد: امیدواریم با راهکارهای مناسب‌تر جلوی این مشکلات و تهدیدهای زیست‌محیطی گرفته شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع :خبرگزاری تسنیم