مراکز غیرمجاز جمع آوری پسماند و زباله در ورامین شناسایی و پلمب می شوند

چهارشنبه 24 دی 1393 ساعت 03:12

 

 

مراکز غیرمجاز جمع آوری پسماند و زباله در ورامین شناسایی و پلمب می شوند

 رئیس شورای اسلامی شهر ورامین گفت : مراکز غیرمجاز جمع آوری پسماند در شهرستان ورامین شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی پلمب می شود.


سیدمحسن رضایی روز سه شنبه در جلسه شورای اسلامی شهر ورامین افزود: طبق ماده هفت قانون شهرداری ها ، مدیریت پسماندها غیر از پساماندهای صنعتی و ویژه در محدوده شهر بر عهده شهرداری است و به منظور اجرای این قانون با افراد یا مراکزی که در این حوزه ورود غیر قانونی پیدا کرده اند برخورد قانونی خواهد شد.
وی گفت : در راستای اجرای طرح برخورد با متخلفین تفکیک غیر بهداشتی پسماند خشک، با هماهنگی دادستانی شهرستان ورامین و همکاری نیروی انتظامی ، این گونه مراکز شناسایی و پلمب می شوند.
وی افزود : فعالیت واحدهای غیرمجاز جمع آوری و تفکیک پسماند خشک زباله های شهری و افرادی که در این رابطه فعالیت می کنند علاوه بر اینکه سبب آلودگی های زیست محیطی و به خطر افتادن سلامت شهروندان ، سبب زشتی چهره شهر نیز می شوند.
رضایی گفت : واحدهای تفکیک زباله غیر مجاز علاوه بر دپوی ضایعات، جداسازی و تفکیک غیر اصولی ، در بعضی از مواقع اقدام به سوزاندن اقلام ضایعاتی می‎کنند که این امر سبب آلودگی شدید هوا نیز می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر ورامین اظهار امیدواری کرد که در سایه همکاری شهروندان و نیز توجه تمامی افراد به قانون ، شاهد شهری عاری از ضایعات و موارد آلوده کننده محبط زیست باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : ایرنا