طرح اکولوژی صنعتی به صورت پایلوت در قزوین اجرا می‌شود

پنجشنبه 25 دی 1393 ساعت 04:29

 

 

مدیرکل محیط زیست قزوین: طرح اکولوژی صنعتی به صورت پایلوت در قزوین اجرا می‌شود

پسماند ایران: مدیرکل محیط زیست قزوین گفت: با تفاهمنامه‌ای که با سازمان محیط زیست کشور امضاء شد، طرح اکولوژی صنعتی برای نخستین با در کشور به صورت پایلوت در قزوین اجرا می‌شود.


به گزارش پسماند ایران ؛ صدرالدین علیپور جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تفاهمنامه ای که با سازمان محیط زیست کشور امضاء شد، چند طرح زیست محیطی به صورت پایلوت در قزوین اجرا می‌شود که طرح اکولوژی صنعتی یکی از آنها است.
وی افزود: این طرح به عنوان یک برنامه پایه‌ای برای ساماندهی و مدیریت پسماند صنعتی قزوین انجام می‌شود که البته در این زمینه اقداماتی انجام شده است، به نحوی که زمینی به مساحت 10 هکتار در کنار سایت تفکیک زباله محمد آباد جانمایی و برای نخستین بار در کشور زباله‌های صنعتی به صورت حرفه‌ای تفکیک می‌شوند.
مدیرکل محیط زیست قزوین با اشاره به اینکه با اجرای این طرح مشکلات دفن زباله، شیرابه‌های حاصل از آنها و آلوده شدن خاک و آب‌های زیرزمینی حل می‌شود، عنوان کرد: اجرای طرح اکولوژی صنعتی سبب می‌شود تا بسیاری از زباله‌های صنعتی در صنایع دیگر استفاده شود.
علیپور بیان کرد: امور مربوط به محیط زیست به هیچ عنوان تک بعدی نیست و همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی را در برمی‌گیرد و اداره کل محیط زیست استان قزوین نیز در این زمینه تمام تلاش خود را کرده است تا بتواند این دستگاه‌ها و نهادها را همراه کند که خوشبختانه با هم‌افزایی مناسبی که انجام شد، این موضوع تحقق یافت.
وی با اشاره به ضرورت فرهنگسازی در این حوزه و ایجاد دغدغه محیط زیست برای همگان تصریح کرد: رویکرد محیط زیست این است که با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها یک جریان فکری برای مردم و به ویژه مسئولان ایجاد کند که در تصمیم‌سازی‌های خود مسائل زیست محیطی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری تسنیم