توليد گاز متان با استفاده از زباله

پنجشنبه 25 دی 1393 ساعت 05:12

 

توليد گاز متان با استفاده از زباله


پسماند ایران : معاون اجرائی پسماند کرج از تولید گاز متان با استفاده از زباله در البرز خبر داد.


صالحی گفت: مرکز دفن زباله حلقه دره در ساوجبلاغ، مرکزی است که با توجه به شرایط خوب ازنظر زمین شناسی و جنس خاک ( نفوذناپذیربودن شیرابه های حاصل از زباله ) کمترین آلودگی رابه آبهای زیرزمینی داردروزانه 1400 تن زباله از شهرستانهای ساوجبلاغ، نظرآباد، کرج و فردیس به این مکان منتقل می شوند.
وی افزود: از 1400 تن زباله ای که به این منطقه وارد می شود 500 تن به مرکز پردازش هدایت شده و عملیات جداسازی در این مرکز صورت می گیرد و پسماندهای خشک از تر جدا می شوند.
این مسئول افزود : روزانه 500 تن از زباله ها در مرکز حلقه دره تبدیل به کمپوست و بقیه برای تبدیل به گاز متان استفاده می شود.
صالحی ادامه داد: معمولا 6 ماه تا 1 سال بعد از اینکه زباله دفن می شد و تحرک فیزیکی در آن محل نبود میکرو ارگانیسم ها برای موجودات ریز شروع به تولید بذر می کردند.
وی افزود: تولید گاز متان از زباله یکی از دستاوردهای جدید در این بخش به شمار می رود و طلایی کثیف و گنجینه ای نهفته است که بشر امروز به فکر استفاده های نوین از آن است.
معاون اجرائی پسماند کرج گفت: در این منطقه چاههایی حفر شده که آنالیز شود و میزان گاز برآورد شده است و ما این کار را فرصتی برای سرمایه گذاری در سال جاری ارائه داده ایم چون گاز متان قابلیت سوزاندن و تبدیل به انرژی را دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : واحد مرکزی خبر