ضرورت بازنگری در طرح جمع آوری پسماند/ زباله کلاردشت به مرز هشدار رسید

چهارشنبه 24 دی 1393 ساعت 16:39

ضرورت بازنگری در طرح جمع آوری پسماند/ زباله کلاردشت به مرز هشدار رسید

 

 

 

فرماندار شهرستان کلاردشت، بازنگری در طرح جمع آوری پسماند و زباله را ضروری دانست.


به گزارش پسماند ایران، فیروز صادق عصر چهارشنبه در کمیته پسماند شهرستان افزود: لازم است در طرح جمع آوری زباله ها یک بازنگری صورت گیرد زیرا این دیار از جایگاه ویژه گردشگری برخوردار است و سالانه میزبان میهمانان داخلی و خارجی بسیاری ازسراسر جهان است اما متاسفانه بحران زباله آن به مرز هشدار رسیده است.
وی اظهار داشت: به همین دلیل باید در عرصه حفظ محیط زیست دقت لازم صورت گیرد که خارج شدن از این بحران نیز نیازمند تدوین برنامه اصولی و کارشبانه روزی است.
فرماندار کلاردشت بیان داشت: اگر مسئولان ذیصلاح نمی توانند تدبیری در این خصوص بیاندیشند و در فکر پاس دادن مسئولیت خود به دیگران هستند ازنظرات مشاورین در کلان شهرها برای رفع این معضل استفاده خواهیم کرد.
صادق در خصوص ساماندهی پسماند گفت: بهتر است برای حمل زباله به جای استفاده از یک ماشین حمل بزرگ از چند ماشین کوچک استفاده شود که موازی با هم کار کنند.
وی گفت: همچنین سطل زباله های داخل شهر و در حوزه بخش باید با مواد شوینده وآهک دائما شستشو وضد عفونی شود.
فرماندار کلاردشت همچنین برای دپو کردن نخاله های ساختمانی از شهرداری خواست تا در طراحی جدید دفترچه ی عوارض ساختمانی برای متقاضیان اخذ پروانه ساخت یک بند جهت پرداخت عوارض برای حمل نخاله های ساختمانی توسط شهرداری اضافه شود.
همچنین در این جلسه مقرر شد تا کانکس علاوه بر سطح شهر همچنین در هرروستا نصب شود وبا فرهنگ سازی وآموزش شهروندان زباله ها تفهیم و به این مکان ها تحویل داده شود تا با این اقدام علاوه بر زیباسازی منطقه جمع آوری زباله ها نیز ساماندهی شود.
شایان ذکر است مسولیت حفاظت از معدن دپو زباله با شهرداری کلاردشت است به همین دلیل علی دراسرایی عضو شورای اسلامی شهر کلاردشت از منابع طبیعی شهرستان در خواست نمود تا برای دپوی موقت زباله ونخاله های ساختمان با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری مهر