اعلام آمادگی محیط زیست ایلام برای صدور مجوز کارخانه بازیافت

جمعه 26 دی 1393 ساعت 03:12

 

 

 

 

 

 

 

 

ضرورت ایجاد کارخانه بازیافت در ایلام
اعلام آمادگی محیط زیست ایلام برای صدور مجوز کارخانه بازیافت


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: این دستگاه اجرایی برای صدور مجوز ایجاد کارخانه بازیافت در این استان اعلام آمادگی می‌کند.


به گزارش پسماند ایران، هر ساله مقادیر زیادی مواد زاید خطرناک در استان ایلام تولید می‌شود، این مواد نه تنها مواد غذایی و آب و هوا را آلوده می‌کنند بلکه زیست بوم‌هایی را که انسان به آنها متکی است، به شدت تهدید می‌کنند.
برای دفع صحیح و بهداشتی زباله باید زباله را با توجه به جنس و اجزای تشکیل دهنده آن جداسازی کرد. به عنوان مثال پسمانده‌های گیاهی و حیوانی را برای ساخت کود و کمپوست، شیشه را برای تبدیل و بازیافت آن و کاغذ را برای استفاده مجدد، جدا کرده و پس از اعمال تغییراتی بر روی آنها، دوباره مورد استفاده قرار می‌دهند. طبق قانون کار بی‌خطر کردن زباله‌ها باید در بیمارستان و به وسیله دستگاه‌های زباله‌سوز صورت گیرد که در حال حاضر این کار را شهرداری در گودال‌های محل دفن زباله‌ها انجام می‌دهد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام در این باره گفت: این دستگاه اجرایی برای صدور مجوز ایجاد کارخانه بازیافت در استان ایلام اعلام آمادگی می‌کند و در گذشته نیز عده‌ای پیگیر ایجاد این کارخانه در استان ایلام بوده‌اند.
غلامحسین کاظمی اظهار کرد: امروزه تولید زباله در مناطق شهری و روستایی به عنوان یک مزیت شناخته شده و درآمد حاصل از آن و اشتغال‌زایی آن در مبحث بازیافت بخش خصوصی را ترغیب به ایجاد کارخانه بازیافت کرده است.
وی ادامه داد: این دستگاه اجرایی ضمن حمایت از بخش خصوصی برای تحقق این مهم تمام توان خود را برای تحقق این موضوع یعنی ایجاد کارخانه بازیافت در استان به کار خواهد گرفت

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع :خبرگزاری فارس