روزانه دو هزار تن پسماند زباله در گیلان تولید می شود

یکشنبه 28 دی 1393 ساعت 04:37

 

روزانه دو هزار تن پسماند زباله در گیلان تولید می شود


معاون عمرانی استاندار گیلان اعلام کرد: استان گیلان روزانه ۲۰۰۰ تن پسماند زباله تولید می‌کند.


به گزارش پسماند ایران، مهندس حجت شعبان پور امروز بابیان اینکه سالهاست با بدترین شیوه زباله را در استان گیلان دفن می‌کنیم گفت: برای پسماندهای این استان برنامه های آموزشی - فرهنگی در مقاطع پیش‌دبستانی، ابتدایی، و متوسطه طراحی کرده ایم.
وی با اشاره به سه کارخانه کمپوست موجود در استان گیلان اذعان کرد: از سه کارخانه کمپوست که به‌ صورت تعطیل درآمده بود دو کارخانه در شهرهای انزلی و رودسر احیا شده و برنامه تفکیک زباله را طراحی کرده و نوشته ایم.
معاون عمرانی استانداری گیلان تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای خرید دستگاه زباله‌سوز در استان گیلان حدود ۷۰۰ میلیارد تومانبرآورد شده و این درحالی‌است که سرجمع اعتبار استان گیلان بین ۳۰۲ تا ۳۰۳ میلیارد تومان است.
شعبانپور با اشاره به اینکه از مجموع ۵۲ شهرداری استان گیلان مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبارات داریم ادامه داد: باید به دنبال سرمایه‌گذار در شهرها باشیم و موانع را برطرف کنیم.
معاون عمرانی استانداری گیلان بر رفع مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاری تأکید کرد و گفت: استاندار گیلان با تشکیل کارگروه متشکل از دستگاه های نظارتی و بازرسی تلاش می‌کند شرایط ویزه ای که برای سرمایه‌گذاری در گیلان فراهم شده است با وفاق و همدلی از این فرصت ها برای سرمایه‌گذاری استفاده کند.
این مسئول هم چنین به اعلام آمادگی یک سرمایه‌گذار اشاره کرده و افزود : کسی که حاضر است یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند باید شرایط را برای سرمایه‌گذاری وی مهیا کنیم و موانع را از جلوی سرمایه‌گذار برداریم.
مهندس شعبانپور بابیان اینکه استاندار گیلان برنامه محور است و نه سلیقه محور ادامه داد: متاسفانه در گذشته مسئولین دستگاه‌ها بر اساس برنامه محوری عمل نمی‌کردند و هر مسئولی کار حوزه خودش را انجام می‌داد.
وی با اجرای طرح آمایش زمین و شروع کار اساسی در این حوزه ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با همکاری دانشگاه گیلان بتوانیم کارهای اساسی در این حوزه انجام دهیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری مهر