اهداف و موضوعات جشنواره ملی وبلاگ‌نویسی صنعت بازیافت اعلام شد

یکشنبه 28 دی 1393 ساعت 11:41

 

 

 

مدیرعامل پسماند شهرداری‌های گلستان: اهداف و موضوعات جشنواره ملی وبلاگ‌نویسی صنعت بازیافت اعلام شد

 

پسماند ایران : مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های استان گلستان اهداف و موضوعات و محورهای جشنواره ملی وبلاگ‌نویسی صنعت بازیافت در استان گلستان را تشریح کرد.
به گزارش پسماند ایران، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های گلستان، احمد سردارزاده با بیان این‌که سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های استان گلستان با هدف تبیین اهمیت و کارکردهای وبلاگ‌نویسی و تشویق نسل جوان به تعامل در محیط آنلاین و کسب مهارت‌های دیجیتالی برای نیل به الگوی شهروند الکترونیک در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اقدام به برگزاری این جشنواره کرده است.
وی افزود: مهم‌ترین اهداف این جشنواره استفاده از فضای مجازی برای معرفی فعالیت‌های سازمان و توسعه و ترویج فرهنگ بازیافت در فضای مجازی، شناخت و آشنایی هرچه بیشتر جامعه با مفاهیم صنعت بازیافت، ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به محیط زیست پاک و سالم و معرفی وبلاگ‌های نمونه و استاندارد در صنعت بازیافت است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های استان گلستان تصریح کرد: عنوان کلی جشنواره تولید ثروت در صنعت بازیافت با رعایت حقوق شهروندی است که شرکت‌کنندگان باید در موضوعات مرتبط با این عنوان با توجه به محورهای آن به ارسال مطالب خود بپردازند.
سردارزاده مهم‌ترین موضوعات جشنواره را نقش صنعت بازیافت در کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی ( فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت بازیافت، توسعه صنعت بازیافت، تجارب و آموزه‌های موفق در بازیافت ، روشهای بازیافت ( تفکیک از مبدا ، تولید کمپوست ، تولید انرژی از پسماند ، جمع‌آوری حمل‌و‌نقل پسماند خشک‌ و تر ) نقش بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد در بازیافت و عکس ( فتوبلاگ) اعلام کرد.
وی گفت: وبلاگ‌های شرکت کننده از لحاظ محتوا و فرم باید تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و مطالب ارسالی می‌تواند در قالب گزارش، تحلیل، دل نوشته، خاطره، عکس و غیره باشد و هر فرد تنها می‌تواند با یک وبلاگ در مسابقه شرکت کند.
سردارزاده تاکید کرد: با انتخاب هیئت داوران، سه اثر برگزیده در هر موضوع انتخاب و افراد برتر تشویق خواهند شد و نوآوری و خلاقیت در آثار تولید شده ، ارتباط کامل مطلب با موضوعات جشنواره، تولیدی بودن آن، ایجاز در نوشتار، استفاده از تصویر یا تصاویر مرتبط، گرافیک مناسب وبلاگ، قابل دسترس بودن مطالب در بازه زمانی کوتاه، تعداد بازدیدها، پویایی نظرات، نبود غلط تایپی و املایی، به روز رسانی مستمر و منظم وبلاگ ، در ارزیابی مدنظر است.
وی افزود:آثار شرکت داده شده در جشنواره باید در فاصله زمانی اول فرودین امسال تا 25 بهمن امسال تولید شده باشد و مطالب باید از سوی نویسنده وبلاگ تولید شده باشد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های استان گلستان تصریح کرد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره تا 25 بهمن 93 فرصت دارند با مراجعه به وب سایت جشنواره به نشانی smpg.ir و اطلاع از قوانین در نظر گرفته شده، با ثبت مطالب مرتبط با موضوعات جشنواره در این رقابت شرکت کنند.