مدیریت پسماند اولویت اول دهیاران آستانه اشرفیه است

دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 03:14

 

مدیریت پسماند اولویت اول دهیاران آستانه اشرفیه است


آبخشدار مرکزی آستانه‌اشرفیه گفت : مدیریت پسماندها یکی از اولویت‌های مهمی است که دهیاران این بخش با جدیت آن را دنبال می‌کنند.


به گزارش پسماند ایران، فرامرز مصطفوی ظهرامروز در حاشیه نشست با دهیاران آستانه اشرفیه با اشاره به ساماندهی زباله‌های روستایی در این بخش تاکید کرد: انباشت زباله‌های روستایی یکی از مشکلات دهیاران بخش مرکزی آستانه اشرفیه است.
وی نبود جایگاه مناسب برای دفع زباله‌های روستایی را از مشکلات دهیاران این بخش عنوان کرد و افزود: نصب جایگاه‌های موقت زباله در سطح روستاهای این بخش ازجمله اقداماتی است که توسط دهیاران انجام گرفته است.
بخشدار مرکزی آستانه‌اشرفیه با اشاره به برخی اقدامات در جهت جمع‌آوری زباله‌های روستایی اظهار کرد: شرکت تعاونی دهیاران این بخش همه‌روزه برای جمع‌آوری زباله‌های روستایی فعالیت دارد.
وی یادآور شد: با توجه به اهمیت بخش پسماند، توجه به تهیه و اختصاص اعتبارات لازم در این خصوص در بودجه سال ۹۴ در اولویت کار دهیاران قرار می‌گیرد.
این مسئول، آموزش فرهنگی و آشنایی روستائیان با آثار و مضرات پسماند بر محیط زیست را ضروری دانست و از اقدامات در دست اجرا و آموزش چهره بچهره در روستاهای آستانه اشرفیه خبر داد.
مصطفوی در ادامه به دیگرفعالیت‌های فرهنگی دهیاران بخش مرکزی آستانه‌اشرفیه اشاره کردو افزود: اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در سطح روستاها همواره یکی از اقداماتی است که دهیاران این بخش دقت لازم را در این خصوص دارند.
وی ادامه داد: دهیاران این بخش با برگزاری آیین‌های مختلف مذهبی برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی، اجرای برنامه‌های تفریحی برای جوانان و نوجوانان در اوقات فراغت همواره مشارکت لازم را داشته‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری مهر