آغاز عملیات دفن اصولی زباله‌های شهری برازجان

سه شنبه 30 دی 1393 ساعت 02:28

 

آغاز عملیات دفن اصولی زباله‌های شهری برازجان


معاون اجرایی شهردار برازجان از آغاز عملیات دفن اصولی زباله‌های شهری برازجان خبر داد.


به گزارش پسماند ایران، بهزاد احمدی‌فر در آیین اجرای عملیات دفن اصولی زباله‌های شهری برازجان اظهار داشت: شهر برازجان از شهرهای بزرگ استان است و باید در راستای رسیدگی به وضعیت مبلمان شهری و خدمات‌رسانی به مردم کوشا باشیم.
وی با اشاره به آغاز عملیات دفن اصولی زباله‌های شهری برازجان خاطرنشان کرد: پس از گذشت حدود شش سال این اقدام صورت گرفته که این موضوع گام مهمی در بهداشت شهری به شمار می‌رود.
معاون اجرایی شهردار برازجان ادامه داد: تا کنون این امر توسط بولدوزر و در محیط باز انجام می‌شده و مدیریت خدمات شهری با احداث ترانشه‌های جداگانه، برای زباله‌های خانگی و عفونی، اقدام به دفن اصولی آنها خواهد کرد.
احمدی‌فر با تاکید بر لزوم ریختن زباله‌های بیمارستانی در محل‌های تعیین شده توسط مراکز درمانی تصریح کرد: محل دفن زباله باید براساس ملاحظات زیست محیطی باشد به صورتی که آلودگی ناشی از دفن مواد زائد به حداقل ممکن برسد.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهردار برازجان مطرح کرد: به‌زودی شهرداری با احداث خاکریز در محدوده محل دفن، ضمن جلوگیری از ورود احشام به این محل، نسبت به تعیین مسیر حرکت خودروها، اقدام خواهد کرد.
احمدی‌فر با اشاره به خطرات ناشی از دفع غیر اصولی زباله‌های شهری، گفت: با اجرایی شدن برنامه‌های پیش بینی شده در این حوزه، امید می‌رود که این خطرات به حداقل ممکن کاهش یابد تا ضمن رعایت بهداشت، در کاستن از نازیبایی‌های محیط شهری نیز قدم‌های موثری برداشته شود.