با حضور شهردار تهران؛ نخستين نيروگاه زباله سوز کشور صبح فردا افتتاح مي شود

یکشنبه 19 بهمن 1393 ساعت 17:13

 

 

با حضور شهردار تهران؛ 
نخستين نيروگاه زباله سوز کشور صبح فردا افتتاح مي شود


همزمان با ايام الله دهه مبارک فجر نخستين نيروگاه زباله سوز و بزرگ ترين پروژه زيست محيطي توليد برق از پسماندهاي شهري روز دوشنبه، 20 بهمن، مورد بهره برداري قرار مي گيرد.


به گزارش پسماند ایران، اين نيروگاه صبح فردا با حضور شهردار محترم تهران، مسوولين کشوري، نمايندگان مجلس و مديران شهري به طور رسمي افتتاح خواهد شد. 
بدون شک اين حرکت عظيم موجبات توسعه پايدار، بهبود مناسبات زيستي و رشد و اعتلاي کيفي زندگي شهروندان را فراهم خواهد ساخت. 
گفتني است، نيروگاه زباله سوز مجتمع آرادکوه با ظرفيت ورودي 200 تن زباله توانايي توليد 3 مگاوات ساعت برق را دارا است. 
در اين سامانه، برق توليد شده بر اساس خط انتقال برق ساخته شده به شبکه برق سراسري کشور متصل خواهد شد.حدود 33 هزار مترمکعب خاکبرداري، 9 هزار متر مکعب بتن‌ريزي، 2 هزار تن آهن آلات و آرماتور و در زميني به وسعت تقريبي سه هکتار و 8500 متر بنا جهت احداث اين نيروگاه بکار گرفته شده است.مشخصات اين پروژه شامل پيت زباله، ساختمان اداري، ساختمان تجهيزات، تصفيه خانه، دودکش و غيره است. 
گفتني است؛ فرايند توليد برق بدين صورت خواهد بود که زباله پس از ورود به پيت ورودي زباله، وارد کوره مي شود تا در دماي 800 الي 1200 درجه سانتيگراد سوزانده شود، سپس اين حرارت به بويلرها منتقل و تبديل به بخار آب گرديده و اين بخار به سمت توربين ها و ژنراتور جهت توليد برق هدايت مي گردد. شايان ذکر است در طراحي اين نيروگاه از متخصصين داخلي و خارجي استفاده شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاري موج