مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم: کارخانه تفکیک زباله در قم به بهره‌برداری می‌رسد پسماند ایران: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری

یکشنبه 19 بهمن 1393 ساعت 18:23

 

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم:
کارخانه تفکیک زباله در قم به بهره‌برداری می‌رسد

پسماند ایران: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اعلام خبر بهره‌برداری کارخانه تفکیک زباله از مبدأ با تحقق وعده‌های دولت تا پایان امسال گفت: سالانه بیش ۴۳ میلیارد تومان هزینه نظافت شهر قم می‌شود.


به گزارش پسماند ایران، رضا بامداداصل پیش از ظهر دیروز در نشست خبری خود با اعلام خبر آغاز اجرای طرح جمع آوری یک شب در میان در پردیسان قم اظهارداشت: اجرای این طرح سبب کاهش هزینه‌های جاری و افزایش هزینه‌های سرمایه‌ای است.
وی با اشاره به احداث کارخانه تفکیک زباله از مبدأ تصریح کرد: این کارخانه با روش‌های علمی، زباله‌های شهری را تفکیک می‌کند تا برای فرایند بازیافت مشکلی وجود نداشته باشد که در صورت تحقق وعده های دولت این کارخانه تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: سالانه بیش 43 میلیارد تومان هزینه رفت‌ و روب و نظافت شهر قم است و روزانه 110 میلیون تومان در این زمینه هزینه می‌شود مه با اجرای چنین طرح‌هایی می‌توان در راستای کاهش هزینه‌های جاری گام موثری برداشت.
وی با اشاره به اینکه طرح جمع آوری یک شب در میان زباله‌های خانگی در سه شهر اصفهان، شیراز و یزد اجرا شده است، عنوان کرد: با مطالعات صورت گرفته سعی کردیم نکات مثبت تجربیات این سه شهر را استخراج و سپس این طرح را به صورت آزمایشی در آستانه دهه فجر از 10 بهمن در منطقه پردیسان قم اجرا کنیم.
بامداد اصل با تاکید براینکه اجرای موفقیت آمیز این طرح منوط به همکاری مردم با این مجموعه است تصریح کرد: تغییر رفتار در بین مردم از دیگر اهداف فرهنگی اجرای این طرح بود چرا که اجرای موفقیت آمیز ین طرح می‌تواند اصلاح الگوی مصرف و کاهش هزینه‌های جاری را به دنبال داشته باشد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به اینکه امسال هزینه رفت و روب در استان یک میلیون و 200 هزار نفر استان قم بیش از 43 میلیارد تومان بوده است گفت: در چشم انداز اجرای این طرح پیش بینی شده هزینه‌های جمع آوری زباله در سطح استان کاهش 25 درصدی به همراه داشته باشد.

 

منبع : خبرگزاری تسنیم