پاکسازي معابر شهري در آخرين روز هفته هواي پاک

یکشنبه 19 بهمن 1393 ساعت 18:26

 

 

پاکسازي معابر شهري در آخرين روز هفته هواي پاک


جمعی از دانش آموزان و شهروندان منطقه 2 در آخرین روز هفته هوای پاک، به صورت نمادین از میدان فرهنگ تا میدان سرو را پاکسازی کردند.


به گزارش پسماند ایران ؛ قائم مقام شهردار منطقه 2 با اشاره به این که امروز همکاری شهروندان در زمینه تفکیک زباله و پاکیزگی محیط زیست ضروری است، افزود: متأسفانه تعداد کمی از شهروندان به مسائل زیست محیطی از جمله ریختن زباله در معابر و همچنین آلودگی خودرویشان توجه نمی کنند و به محیط زیست خود و دیگران آسیب می رسانند.
درویش پور گفت: در زمینه جمع آوری زباله نیز روزانه در برخی از محلات تا سه بار برای جمع آوری زباله اقدام می شود که اگر همکاری شهروندان در این زمینه وجود نداشته باشد تلاش های مأموران شهرداری در خصوص نظافت شهر بی نتیجه خواهد ماند.
مدیرعامل مراکز معاینه فنی شهر تهران نیز گفت: خوشبختانه در هفته هوای پاک با فرهنگ سازی های رسانه ها شاهد افزایش 10 درصدی خودروها در مرکز معاینه فنی هستیم.
آذروش افزود: اگر رانندگان برای گرفتن معاینه فنی اقدام کنند شاهد کاهش آلودگی هوا تا 23 درصد و کاهش 13 درصدی مصرف سوخت در کلانشهرها خواهیم بود.
در مراسم آخرین روز هفته هوای پاک در برخی از مناطق شهر تهران شهروندان با شعار «آسمان آبی و زمین پاک حق ماست»، اقدام به جمع آوری زباله از سطح معابر کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : واحد مرکزی خبر