پنج تن زباله خطرناک در آذربایجان غربی نگهداری می شود

یکشنبه 19 بهمن 1393 ساعت 18:51

 

 

 

پنج تن زباله خطرناک در آذربایجان غربی نگهداری می شود


سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: به علت عدم وجود محل مناسب برای دفن زباله های خطرناک و ویژه هم اکنون پنج تن زباله خطرناک شامل سموم سنواتی (سموم تاریخ گذشته) در استان نگهداری می شود.


پرویز آراسته روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در برخی موارد بخشی از این زباله ها به اصفهان و قزوین حمل می شود ولی در مورد برخی زباله ها هم اکنون کاری انجام نمی شود.
وی اظهار کرد: اعتبارات لازم برای تهیه محل دفن زباله های ویژه خطرناک در استان مهیا شده و امیدواریم بزودی زمینه دفن آنها فراهم شود.
آراسته در باره ورود و خروج این نوع زباله ها از استان ادامه داد: هم اکنون از دو مرز بازرگان و تمرچین این اقدام در آذربایجان غربی انجام می شود و چهار مورد مجوز در این زمینه صادر شده است.
آراسته ادامه داد: مجوز ورود باطری های خشک حاوی سرب به استان و اجازه خروج زباله های نایلونی از کشور به ترکیه از جمله مجوزهای صادر شده است.
وی با اشاره به فعالیت دو کارخانه بازیافت باطری های خشک در ارومیه ادامه داد: باطری های فرسوده از کشور عراق وارد کشور می شوند و هدف از این اقدام حفظ منابع و نیز جلوگیری از آلودگی محیط زیست است.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اضافه کرد: توجه به طرح مدیریت پسماند استان از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و در این زمینه هشت مورد طرح مصوب شده که برای اجرا به شورای مدیریت پسماند استان رفته تا بتوانیم به نوعی طرح مدیریت پسماند در شهرها را انجام دهیم.
آذربایجان غربی دارای سه میلیون نفر جمعیت است که دفن پسماندهای شهری و روستایی یکی از دغدغه های مهم مردم استان است. پسماندهای خطرناک و ویژه پسماندهایی را شامل می شوند که یکی از چهار خاصیت سمی بودن، بیماری زایی، برندگی اشتعال و انفجار را دارا هستند.