516 قلاده سگ ولگرد در بروجن معدوم شدند

یکشنبه 19 بهمن 1393 ساعت 18:56

 

 

 

 

516 قلاده سگ ولگرد در بروجن معدوم شدند

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجن گفت: 516 قلاده سگ ولگرد در 9 ماهه امسال، در این شهرستان معدوم شدند.

به گزارش پسماند ایران، 'محمدحسن کرمی' عصر یکشنبه در کارگروه سلامت شهرستان بروجن با تاکید بر اجرای طرح جمع آوری سگ های ولگرد اظهار داشت: بنابر ماده 55 قانون شهرداری ها، برای آرامش شهروندان و جلوگیری از شیوع بیماریها و افزایش بهداشت عمومی، شهرداری ها باید اقدام به جمع آوری سگ های مزاحم و ولگرد کنند. 
وی تصریح کرد: صاحبان سگ ها باید ملزم به گرفتن پروانه نگهداری از حیوانات شوند و آموزشهای مورد نیاز نحوه نگهداری از سگ ها را نیز فرا بگیرند. 
کرمی گفت: این حیوانات از عوامل انتقال دهنده مهم بیماریهای مشترک بین حیوان و انسان و بیماریهای انگلی هستند که در این زمینه می توان از کیست هیداتیک، سالک و بسیاری از بیماری های انگلی نام برد. 
سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجن ادامه داد: تامین امکانات برای اتلاف سگ های ولگرد در روستاها نیز ضروری است. 
به گزارش پسماند ایران، اعضای کارگروه سلامت شهرستان بروجن در این جلسه در باره چگونگی جمع آوری زباله ها و نخاله ها از مبادی ورودی شهرها، دریافت مجوز و شناسه بهداشتی برای تولیدکنندگان نان خانگی، طرح پزشک خانواده در شهرهای زیر20 هزار نفر جمعیت، مشکلات و مسائل امامزاده حمزه ابن علی شهر بلداجی و آلودگی صنعتی در شهر سفید دشت نیز تبادل نظر کردند. مرکز شهرستان بروجن در62 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع :ایرنا