روزانه 350 هزار تن زباله در زنجان تولید می شود

یکشنبه 19 بهمن 1393 ساعت 19:10

 


 

روزانه 350 هزار تن زباله در زنجان تولید می شود


مدیر عامل سازمان بازیافت و مدیریت پسماند شهرداری زنجان، گفت: روزانه 350 تن زباله در زنجان تولید می شود.


به گزارش پسماند ایران، بیوک شامی در جمع شماری از مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان زنجان، با اشاره به اینکه برای مدیریت بهتر بازیافت زیاله در این شهر برنامه های متعددی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: تحقق این امر می تواند مسائل و مشکلات این حوزه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
وی یادآوری کرد: آموزش همگانی تاثیر بسزایی در تفکیک زباله ها و اجرای برنامه های مختلف مربوط به این بخش دارد.
شامی تصریح کرد: بر این اساس احداث کارخانه بازیافت و تفکیک زباله از مبدا و واگذاری تولید کمپوست به پیمانکار مود توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر مراحل اداری احداث این کارخانه به پایان رسیده است، ادامه داد: هم اکنون در مرحله انعقاد قرارداد با سرمایه گذار هستیم که با رفع موانع احتمالی اجرای این پروژه آغاز خواهد شد.
مدیر عامل سازمان بازیافت و مدیریت پسماند شهرداری زنجان، منابع مورد نیاز برای احداث این کارخانه را بالغ بر 80 میلیارد ریال بیان کرد و گفت: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی احداث خواهد شد که تحولی نو را در این حوزه بوجود می آورد.
وی همچنین جمع آوری مکانیزه زباله در شهر را از دیگر اقدامات مهم عنوان کرد و گفت: پیمانکار این پروژه نیز تعیین شده است که پس از بررسی های لازم نسبت به اجرای آن اقدام خواهد شد.
شامی افزود: طی سالهای اخیر اطلاع رسانی های لازم در مورد تفکیک زباله در بین شهروندان انجام گرفته که این سازمان برای نهادینه کردن این مهم ایجاد کیوسک های محله ای با هدف ارائه مطالب مورد نیاز را در دستور کار قرار داده است. استان زنجان یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت دارد و 450 هزار نفر در مرکز شهر ساکن هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : ایرنا