بخش خصوصی در مدیریت پسماند کشور مشارکت می‌کند

یکشنبه 19 بهمن 1393 ساعت 19:19

 

 

معاون سازمان حفاظت محیط زیست: بخش خصوصی در مدیریت پسماند کشور مشارکت می‌کند

پسماند ایران : معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه از حضور بخش خصوصی در حوزه مدیریت پسماند در استان‌ها استقبال می‌کنیم، گفت: مدیریت پسماند ارزش اقتصادی و بازار اشتغالی بالایی دارد.


به گزارش پسماند ایران ، سعید متصدی دقایقی پیش در سومین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان گیلان اظهار داشت: مدیریت پسماند در حوزه شهری و روستایی از توافقات سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور است.
وی با بیان اینکه با کمک شوراها در روستاها و شهرها باید میزان تولید پسماند را کاهش دهیم، افزود: تفکیک از مبدأ زباله نیز باید بیش از پیش مورد توجه باشد.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه برنامه جامع مدیریت پسماند استان‌ها باید تدوین شود، گفت: با توجه به گردشگرپذیر بودن استان گیلان این برنامه یک ضرورت در حوزه حفاظت از محیط زیست است.
متصدی تصریح کرد: از حضور بخش خصوصی در حوزه مدیریت پسماند در استان‌ها استقبال می‌کنیم و امروز در بسیاری از کشورها به دلیل ارزش اقتصادی و بازار اشتغال، بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش فعال شده است.
وی با بیان اینکه از همکاری دانشگاه و سازمان حفاظت محیط زیست در بخش‌های مختلف استقبال می‌کنیم، اظهار داشت: مرکز دفن زباله سراوان باید هر چه سریع‌تر ساماندهی شود.
معاون سازمان محیط زیست کشور با اشاره به تولید چهار تا 18 لیتر شیرابه در هر ثانیه از مرکز دفن زباله سراوان، افزود: شیرابه مرکز دفن زباله سراوان وارد رودخانه رشت می‌شود.
متصدی با بیان اینکه در حوزه حفاظت از محیط زیست تابع قانونیم، گفت: در حوزه حفاظت محیط زیست تحولاتی صورت گرفته و در دولت یازدهم تنها با 50درصد ارزیابی‌ها موافقت شده است.
وی با اشاره به تشکیل کمیته ملی مدیریت پسماند، تصریح کرد: مصوباتی صورت گرفته که مشکلات حوزه پسماند را رفع می‌کند و مصوبات در کمیسیون تخصصی دولت مطرح شده که 15 فعالیت برای آن تدوین شده است.
معاون سازمان محیط زیست افزود: خرید تضمینی برق، اصلاح شرایط استقرار زباله‌سوزها و 13 راهکار دیگر برای مدیریت پسماند کشور طراحی شده که پس از تصویب دولت برای اجرا ابلاغ می‌شود.
متصدی با اشاره به اینکه 10 درصد عایدی صندوق توسعه ملی به تکنولوژی و مسائل محیط زیست صرف می‌شود، خاطرنشان کرد: تسهیلات 15درصدی ریالی و شش درصدی ارزی در این حوزه ارائه می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری تسنیم