تخلیه زباله در رودخانه توسط مجری طرح های خدمات شهری

یکشنبه 19 بهمن 1393 ساعت 19:20

 

 

تخلیه زباله در رودخانه توسط مجری طرح های خدمات شهری


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از تخلیه زباله در رودخانه توسط خودروی مجری طرح های خدمات شهری خبر داد.


به گزارش پسماند ایران، رودخانه ها شاهرگ های حیاتی هر منطقه هستند و آلودگی این اکوسیستم های ارزشمند صدمات جبران ناپذیر به سلامت مردم منطقه و جانوران و گیاهان اطراف رودخانه وارد می کند و چون خزر پذیرنده نهایی تمامی رودخانه های استان است ورود هرگونه آلودگی ناشی از شیرابه زباله ها بر آلودگی های بزرگترین دریاچه جهان می افزاید.
علی اصغر روشنی امروز در جلسه حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: طبق ماده 20 قانون مدیریت پسماند، مصوب مجلس شورای اسلامی خودروهای تخلیه کننده پسماند در اماکن غیرمجاز علاوه بر مجازاتهای نقدی، به یک تا 10 هفته توقیف محکوم خواهند شد.
وی با اشاره به توقیف یک دستگاه خودرو که اقدام به تخلیه زباله در حریم رودخانه و جاده کرده بود، اضافه کرد: در سال جاری این دومین خودرویی است که در هنگام تخلیه زباله توقیف شده است.
روشنی خاطرنشان کرد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن با همکاری دهیاری روستای کهنه گوراب فومن نسبت به توقیف خودرو تخلیه کننده زباله در حریم رودخانه و جاده ترانزیت فومن- سراوان اقدام کرد.
وی گفت: خودروی مذکور که مجری طرح های خدمات شهری بود، پس از پاکسازی مجدد محل با دستور مقام قضایی و توسط مأمورین کلانتری به پارکینگ منتقل شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : ایسنا