سازمان مدیریت پسماند تهران

یکشنبه 19 بهمن 1393 ساعت 17:42
سازمان مدیریت پسماند تهران

ایران وایرلند با تبادل اطلاعات و تجارب زیست محیطی ، کیفیت محیط زیست را ارتقاء می دهند.


در جلسه ملاقات نخست وزیر سابق کشور ایرلند با مدیر عامل سازمان بر همکاری، بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل زیست محیطی بین دو کشور تاکید نمودند.
در راستای همکاری با شرکت های بین المللی وبنا به درخواست واصله از سفارت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ملاقات آقای برتی آهرن، نخست وزیر سابق کشور ایرلند این سازمان ضمن هماهنگی با وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، تمهیدات لازم را جهت ملاقات دکتر کریمیان، مدیر عامل سازمان با ایشان فراهم نمود.
جلسه مذکورکه با حضور مدیر عامل و جمعی از معاونین و مدیران سازمان تشکیل گردید؛ نخست وزیر سابق ایرلند ضمن شرح فعالیتهای شرکت OCM در حوزه حفاظت محیط زیست، مدیریت پسماند ناشی از ساخت و ساز، پسماند های بیمارستانی و غیره بر تبادل اطلاعات و تجارب این سازمان با کشور ایرلند تاکید نمود.
دکتر کریمیان برعمکرد وتلاش سازمان درجهت ارتقاء شاخص های زیست محیطی تاکید نموده و اجرای پروژه هایی همچون سامانه استحصال انرژی از پسماند (هاضم) در آبعلی، تولید کمپوست از پسماند تر، تولید برق از پسماند های برگشتی از خطوط پردازش در سیستم زباله سوز و همچنین تصفیه شیرابه ناشی از زباله ها را از نتایج این تلاش عنوان نمودند.
آقای برتی آهرن و همراهان ایشان ضمن اظهار خشنودی از فعالیت های زیست محیطی سازمان نسبت به تبادل علوم و تکنولوژی بین دو کشور در زمینه مدیریت پسماند تاکید نموده واین تعامل و همکاری را عامل مهمی در جهت بهبود و ارتقاء محیط زیست برشمردند.