تولید روزانه 7500 تن زباله زیبنده تهران نیست

یکشنبه 19 بهمن 1393 ساعت 17:42
  تولید روزانه 7500 تن زباله زیبنده تهران نیست
رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت:شهرداری و دولت به تنهایی نمی توانند مشکل آلودگی شهر تهران را حل کنند و شهروندان نیز باید در کنار آنان قرار گیرند.


به گزارش پسماند ایران، علی محمد شاعری، رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در همایش پیاده روی به مناسبت گرامیداشت هفته هوای پاک که به میزبانی منطقه 6 برگزار شد افزود: امروز شهروندان به صورت داوطلبانه برای داشتن آسمان آبی و زمین پاک در این همایش شرکت کردند و اقدامات بسیار خوبی برای پاکسازی معابر انجام دادند.
وی با بیان اینکه ما در شهر تهران از تمام امکانات بهره مند هستیم اما هوای پاک و سالم نداریم، گفت:بنابراین فایده ای برای شهر تهران ندارد، زمانی که آسمان آبی و زمین پاک نداشته باشیم. وی با اشاره به این که روزی شهر تهران آبی رنگ بود، تصریح کرد: اما امروز این شهر به یک شهر خاکستری، پر از خودروهای دودزا تبدیل شده است که این عامل منجر به تشدید آلودگی هوا در شهر تهران شده است.
رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: تولید روزانه 7500 تن زباله زیبنده کلانشهر تهران نیست. شاعری در ادامه با اشاره بر این که یکی از اقدامات مهم شهرداری تهران تفکیک زباله خشک و تر است ،گفت:باید رفتار و تفکرمان را در این زمینه تغییر دهیم.
وی با اشاره به این که ما در شهر تهران نه آب فراوان و نه هوای سالم داریم، عنوان داشت:باید محیط زیست مان را در اولویت اول کارهای خود قرار دهیم. شاعری در بخشی دیگری از سخنان خود می گوید: شهر تهران نباید یک شهر آلوده در کشور باشد و این موضوع نتیجه رفتار و اقدامات خودمان است که منجر به آلودگی شهرمان شده است .
وی با اشاره بر نقش خودروها در آلودگی هوای تهران گفت:خودروهای دودزایی در شهر تهران تردد می کنند که دودشان به چشم مردم می رود. رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر این که همه ما باید دست در دست هم دهیم و با همکاری و همیاری یکدیگر شعار آسمان آبی و زمین پاک را عملی کنیم گفت:شهرداری و دولت به تنهایی نمی توانند مشکل آلودگی شهر تهران را حل کنند و شهروندان نیز باید در کنار آنان قرار گیرند. 

 

منبع : ایسنا