معاون شهرداری: در اصفهان حتی یک گرم زباله مستقیم دفن نمی شود

یکشنبه 19 بهمن 1393 ساعت 17:42
 معاون شهرداری: در اصفهان حتی یک گرم زباله مستقیم دفن نمی شود
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر رعایت معیارهای علمی در مدیریت این شهر، گفت: در شهر اصفهان حتی یک گرم زباله به طور مستقیم دفن نمی شود.


به گزارش پسماند ایران ، « محسن رنجبر» در آیین بهره برداری از طرح های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان افزود: زندگی شهری با پسماند توام است و اگر این موضوع به درستی مدیریت شود می توان بستری را برای افزایش کیفیت زندگی فراهم کرد.
رنجبر افزود: در اصفهان روزانه یکهزار تن زباله عادی تولید می شود که بطور میانگین 250 تن آن قابل بازیافت نیست که این مقدار هم نگهداری می شود. وی با اشاره به اهداف و برنامه های پیشنهادی این سازمان برای اصفهان 1400 گفت: کاهش سرانه پسماند به میزان پنج درصد، افزایش بازیافت با هدفگذاری 40 درصد و به صورت مطلق، تولید انرژی الکترونکی از زباله کثیف شهری با برنامه ریزی برای تولید 12 مگاوات انرژی از جمله این برنامه هاست.
رنجبر با اشاره به الگوی اسلامی پیشرفت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: باید بر اساس این الگو و با توجه به توسعه شهری فعالیت های ما اجرایی شود. معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: توسعه پایدار شهری به دنبال پیشرفت و افزایش کیفیت زندگی مردم است و ثروت را عادلانه گسترش می دهد.
وی مسائل مختلف زیست محیطی، آلودگی هوا، ترافیک و حمل و نقل شهری و مدیریت پسماند را از جمله الگوهای ثروت مادی در توسعه شهری عنوان کرد. آیین بهره برداری از طرح های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، صبح دوشنبه با حضور شهردار، معاونین و برخی از مدیران شهری در سالن کتابخانه مرکزی شهرداری برگزار شد.

 

منبع :ایرنا