30 هزار کیسه پلاستیکی در روز طبیعت در مهاباد توزیع می شود

پنجشنبه 13 فروردین 1394 ساعت 13:45
 30 هزار کیسه پلاستیکی در روز طبیعت در مهاباد توزیع می شود
 در روز انس با طبیعت بیش از 30 هزار عدد کیسه پلاستیکی مخصوص زباله در بین شهروندان مهابادی که راهی سیزده بدر هستند در سطح این شهرستان توزیع می شود.


پسماند ایران به نقل از مسوول روابط عمومی شهرداری مهاباد ؛ کار توزیع این کیسه ها از ساعات اولیه صبح روز 13 فروردین در شش ورودی شهر مهاباد توسط 30 نفر از نیروهای شهرداری صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: این کیسه های پلاستکی در محورهای مهاباد به ارومیه، میاندوآب، سردشت، لاچین، پسوه و حمزه آباد توزیع می شود تا شهروندان در طول روز هرگونه زباله و پسماند خود را درون آن بگذارند.
جنگلی از خانواده ها درخواست کرد کیسه های مخصوص جمع آوری زباله را همراه داشته و در پایان روز همه زباله های تولیدی را جمع آوری و از رهاسازی آن در جنگل، کنار چشمه های آب ، مناطق کوهستانی، بوستانها و دره ها خودداری کنند.
جنگلی با اشاره به دایر کردن شش مکان ویژه جمع آوری زباله در مبادی ورودی مهاباد ، از شهروندان خواست هنگام بازگشت با داخل شهر زباله های خود را در این مکان های ویژه بگذارند تا توسط ماموران شهرداری به سایت زباله شهری منتقل شود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد نیز گفت: این اداره در مناطق گردشگری تحت مدیریت خود از جمله تالاب بین المللی کانی برازان و غار آبی، تاریخی سهولان بیش از دو هزار عدد کیسه پلاستیکی را در این روز در بین گردشگران توزیع می کند.
کامران حسینی از مسافران و گردشگران این اماکن خواست ضمن توجه به اینکه هرنوع شکاری در این محدوده ها ممنوع است از آلوده کردن محیط زیست و ریختن زباله و سایر پسماندها خودداری کنند.
وی همچنین به خانواده ها توصیه کرد که هنگام حضور در طبیعت از شکستن سرشاخه درختان و روشن کردن آتش در کنار درختان خودداری کرده و خاکستر آتش را هم هنگام ترک محل با آب و خاک حتما خاموش کنند.
به گفته حسینی علاوه بر این، محیط زیست مهاباد در روز 13 فروردین، گروه های بازرسی را با بهره گیری از نیروهای خود در سطح این شهرستان فعال می کند.
شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای اماکن و جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوانی است که مردم روز سیزده بدر را در این مکانها سپری می کنند.

دریاچه سد مهاباد و تالاب های این شهرستان از مهمترین مکان های گردشگری این شهرستان در این روز می باشد.