رهاسازی زباله در جنگل‌های مازندران موجب تاسف است

جمعه 14 فروردین 1394 ساعت 12:26
رهاسازی زباله در جنگل‌های مازندران موجب تاسف است
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در بحث زباله، گفت: رهاسازی زباله از سوی مردم در دل جنگل‌های استان بسیار جای تاسف دارد.


ناصر مهردادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سطح مازندران محیط‌زیست استان در بحث پایش‌های زیست‌محیطی حضوری فعال در کشیک‌های مختلف در تعطیلات نوروزی داشته‌ است.
وی با بیان اینکه روز طبیعت یکی از روزهای مهم است که تمامی مردم از منازل خارج شده و وارد طبیعت می‌شوند، گفت: در این روز حدود 100 هزار پاکت زباله در اختیار مردم قرار گرفته و همچنین بنرهایی در مناطق گردشگری و سطح استان نصب شده که این مهم در راستای فرهنگ‌سازی و جلوگیری از رهاسازی زباله در طبیعت صورت گرفته است.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با اشاره به حضور فعال محیط‌بانان در تعطیلات نوروزی در تمام مناطق استان، اظهار داشت: محیط‌بانان ما در این مدت در مناطق استان حضور داشته تا پاسخگوی سئوالات مردم باشند. مهردادی درباره وضعیت زباله طی تعطیلات نوروزی در مازندران، گفت: برخی مردم زباله را در محیط و اطراف جاده‌ها و محورهای مازندران رهاسازی می‎کردند و برخی نیز همکاری خوبی با محیط‌زیست داشته و زباله را در مکان‌های مشخص شده دپو می‌کردند.
وی ادامه داد: در جنگل نور مشاهده شده که مردم به راحتی زباله را در محیط رهاسازی می‌کردند که این موضوع بسیار جای تاسف دارد. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با تاکید بر فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی درباره موضوع زباله، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مازندران در تعطیلات پذیرای گردشگران است و اینکه تعطیلات تابستان در پیش است لزوم اهمیت این امر بیش از پیش احساس می‌شود.
مهردادی تصریح کرد: در بخش سواحل با توجه به بازدیدهای صورت گرفته وضعیت بسیار مطلوب و بهتر از سال‌های گذشته بوده و مردم همکاری خوبی در این راستا داشتند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه برخی از متخلفان در تعطیلات نوروزی قصد سوءاستفاده از این شرایط را داشتند، بیان کرد: شب 13 فروردین ماه امسال تعدادی از متخلفان که قصد شکار در مناطق دودانگه ساری داشتند با تلاش محیط‌بانان دستگیر شدند.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت: این تخلفات در سایر مناطق استان نیز مشاهده شده که با حضور فعال محیط‌بانان در 20 روز گذشته به‌صورت شبانه‌روزی تمام مناطق مازندران را زیرپوشش قرار دادند.