ورود سمن ها به مدیریت پسماندها

شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 20:25
 ورود سمن ها به مدیریت پسماندها
 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به تعامل شهرداری تهران با سمن های زیست محیطی در راستای تحقق شعار آسمان آبی و زمین پاک گفت: مهمترین اولویت ما در سال 94 همکاری 


حسین جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کاهش میزان پسماند و تفکیک بهینه آن نیازمند مشارکت و همکاری مردم است افزود: سازمان مدیریت پسماند در سال 94 ضمن همکاری با سمن های زیست محیطی، ارتقای آگاهی مردم و افزایش مشارکت شهروندان را به طور جد دنبال خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی در مناطق 22 گانه بیش از سه تن کیسه بین شهروندان توزیع شد گفت: با این اقدام، پسماندها در بوستان های سطح شهر بویژه مبادی ورودی و خروجی شهر به نحو مطلوب جمع آوری شد و امیدواریم در طول سال نیز با مشارکت شهروندان پاکیزگی شهر همیشگی و ماندگار باشد.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به افزایش همکاری شهروندان در طرح تفکیک زباله از مبدا نسبت به سال های گذشته بیان داشت: راهبرد شهرداری تهران تغییر سبک زندگی شهروندان و هدایت آن به سمت مصرف بهینه، خرید به اندازه و پرهیز از هرگونه اسراف است.
وی ادامه داد: به همین دلیل برای تحقق این هدف در سال جاری همکاری جدی و تنگاتنگی با انجمن های زیست محیطی و آموزش و پرورش در زمینه ارائه آموزش های لازم به مردم خواهیم داشت. جعفری با اشاره به جامعه هدف از جمله مدارس، مساجد و ادارات سطح شهر تهران است افزود: با همکاری سمن ها آموزش های لازم نسبت به اهمیت و چگونگی تفکیک زباله تر از خشک در این مجموعه ها ارائه می شود.