آغاز واگذاری مدیریت پسماند گندک به بخش خصوصی

چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 ساعت 15:48
به گزارش پسماند ایران، ناصر محمودی‌فرد  در نشست کارگروه مدیریت پسماند هفت شهر شرق استان تهران در سالن اجتماعات شهید رجایی فرمانداری شهرستان دماوند اظهار داشت: موضوع مدیریت محل دفن زباله در گندک از سال گذشته مطرح شد و در کارگروه استان مطرح و تصمیم‌هایی در مورد تشکیل سازمان مدیریت پسماند در شرق استان تهران گرفته شد.
 

وی با اشاره به تدوین اساسنامه سازمان مدیریت پسماند شرق استان افزود: این اساسنامه با مشارکت شهرداری‌های پنج شهر شهرستان دماوند و شهرداری‌های پردیس و بومهن باهدف تشکیل سازمانی واحد در جمع‌آوری و مدیریت پسماند در شرق استان تهران تدوین ‌شده است.
فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: موضوعی که تا شکل‌گیری سازمان مدیریت پسماند در شرق استان اهمیت دارد، مدیریت سایت منطقه گندک است که باید با یک اراده جمعی برای دفن اصولی زباله به تفاهم رسید و این موضوع نیازمند مشارکت همه شهرداری‌های دخیل در این موضوع است.
محمودی‌فرد مشکلاتی که در این منطقه وجود دارد را ثمره مدیریت غیرمتمرکز دانست و تصریح کرد: بررسی‌های کارشناسی نشان‌گر آن است که تا امروز به لحاظ محیط‌‌زیستی کار شایسته‌ای صورت نگرفته است و دلیل اصلی این موضوع مشارکت نداشتن برخی از شهرداری‌ها بوده که شهرداری دماوند را در این کار با مشکل مواجه کرده است.
وی پیشنهاد واگذاری مدیریت گندک و همچنین جمع‌آوری زباله را در همه شهرهای منطقه مطرح و تأکید کرد: تا زمانی که سازمان مدیریت پسماند شکل گیرد، همه امور باید اعم از جمع‌آوری و مدیریت محل انباشت زباله در گندک با طی مراحل قانونی به پیمانکار بخش خصوصی واگذار شود.
فرماندار شهرستان دماوند پس از تأیید پیشنهاد واگذاری گندک به بخش خصوصی توسط اعضای کارگروه بیان کرد: این موضوع با برگزاری مناقصه توسط شهرداری دماوند و با نظارت نماینده همه شهرداری‌ها در اسرع وقت انجام خواهد شد.
محمودی‌فرد ادامه داد: روستاهای وادان، جابان، سربندان و آیینه‌ورزان که زباله خود را به محل گندک منتقل می‌سازند، موظف هستند با شهرداری دماوند مشارکت داشته باشند و زباله‌های خود را در اختیار پیمانکار قرار دهند.

 

 

منبع : خبرگزاری فارس