مهار چهار آتش‌سوزی در محل دفن زباله سنندج

دوشنبه 01 تیر 1394 ساعت 21:32
  مهار چهار آتش‌سوزی در محل دفن زباله سنندج
در سال جاری چهار بار آتش سوزی در محل دفن زباله سنندج رخ داده که با اقدام سریع پیمانکار این آتش سوزی‌ها مهار شده است.

 مدیرعامل سازمان تبدیل بازیافت و مواد شهرداری سنندج گفت: با توجه به گرمی هوا و همچنین وجود مواد قابل احتراق در پسماندها در سال جاری چهار بار آتش سوزی در محل دفن زباله رخ داده که با اقدام سریع پیمانکار این آتش سوزی‌ها مهار شده است.

عبدالله قوامی  از اطفاء حریق چهار آتش سوزی در مرکز دفن زباله(لندفیل) سنندج در سال جاری خبر داد.
وی افزود: مرکز دفن زباله شهر سنندج(لندفیل) با وسعت حدود 35 هکتار در کیلومتر 12 جاده سنندج کامیاران واقع شده و روزانه در حدود 140 تن زباله(حدود 30 درصد پسماندهای تولیدی شهر سنندج) به این مرکز وارد و در آنجا به صورت روتین با لایه ای از خاک دفن می شوند.
مدیر عامل سازمان تبدیل بازیافت و تبدیل مواد شهرداری سنندج عنوان کرد: با توجه به شیب محل، روش دفن انتخابی در لندفیل سنندج دره‌ای می باشد و محل دفن در حال حاضر پذیرای کل پسماندهای تولیدی روستاهای اطراف تا شعاع 20 کیلومتری و کلیه مراکز صنعتی و تولیدی می‌باشد.
وی تصریح کرد: این امر در راستای اهداف زیست محیطی سازمان پسماند بوده تا از تعدد محل دفن در اطراف شهر سنندج جلوگیری به عمل آید.
قوامی خاطر نشان کرد: با توجه به گرمی هوا، وزش شدید باد در منطقه در سال جاری، وجود مواد شدید الاحتراق در پسماندها و تراکم گاز متان تولیدی در زباله‌ها تا کنون چهار بار آتش سوزی رخ داده که با اقدام سریع ناظران و پیمانکاران عملیات اطفاء حریق با انتقال خاک و پوشش مرتب پسماندهای محترق شده انجام گرفته است.
وی در پایان یادآور شد: سازمان بازیافت با انجام بازدیدهای روتین از محل‌های دفن و نظارت بر نحوه دفن در لندفیل با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی از تفکیک مواد قابل بازیافت خطرناک در محل جلوگیری به عمل آورده و امر دفن را توسط پیمانکاران انجام می دهد.

منبع : ایسنا