بستر احداث سایت زباله‌سوزی در بروجرد آماده شود

چهارشنبه 03 تیر 1394 ساعت 12:31
بستر احداث سایت زباله‌سوزی در بروجرد آماده شود

گفت: فراهم‌سازی بستر مناسب به منظور آغاز عملیات احداث سایت زباله‌سوزی در این شهرستان ضروری است.


به گزارش پسماند ایران، عباس شمس‌الدینی عضو شورای اسلامی شهر بروجرد عصر امروز در جلسه بررسی راهکارهای استقرار دستگاه زباله‌سوز در این شهرستان اظهار کرد: اولین قدم به منظور عملیاتی شدن این پروژه فراهم‌سازی بستر زباله‌سوزی برای بیمارستان‎ها در این شهرستان است.
وی با اشاره به ضرورت فراهم‎سازی بستر کار از سوی شهرداری و شورای اسلامی، عنوان کرد: بر این اساس و به منظور تحقق این مهم جلساتی برگزار شد و تبادل نظر و اطلاعات صورت گرفته است.
این مسئول با مهم ارزیابی کردن این پروژه، خاطرنشان کرد: اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در دیگر استان‎ها و شهرستان‎های کشور می‎تواند الگویی برای شهرستان بروجرد باشد.
شمس‌الدینی با اشاره به اینکه اجرای کامل این عملیات زمان‌بر بوده و نیازمند فرهنگ‌سازی در بین شهروندان است، تاکید کرد: از سویی باید به این نکته مهم توجه داشت که اجرای موفق این پروژه در گرو تفکیک زباله‎های خشک از مبدا است. وی با بیان اینکه قریب به 30 درصد زباله‎های خانگی قابل بازیافت و تفکیک هستند، عنوان کرد: زباله‎های بیمارستانی سهم هفت درصدی از کل زباله‎های تولیدی را به خود اختصاص داده‎اند.
عضو شورای اسلامی شهر بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد دستگاه زباله‌سوز پرداخت و خاطرنشان کرد: این دستگاه دارای دو منطقه کوره اولیه است که کوره اول در دمای قریب به 850 درجه احتراق اولیه انجام می‎دهد، این کوره دارای دو مشعل است که با توجه به میزان زباله حرارت مشعل آن متفاوت است.
شمس‌الدینی افزود: زباله با اکسیژن پایین در این کوره سوخته و در نهایت بخارات و گازهای سمی وارد کوره دوم می‎شود. وی اضافه کرد: این کوره متشکل از دو مشعل است که گازها در دمای یک هزار و 100 درجه یونیزه می‌شوند، از سویی این فعالیت آلایندگی هوا را به دنبال ندارد، چراکه همه ترکیبات مولکولی آلاینده‎ها در این کوره یونیزه شده و در مدت دو ثانیه همه گازها حرارت می‎بینند.
این مسئول ادامه داد: در فاز بعدی دما به شدت افت کرده و با از بین رفتن ترکیب مجدد مولکول‌ها، در این فاصله فیلتراسیون در دمای 280 درجه انجام می‎شود.

 

منبع : خبرگزاری فارس