خودروی حامل پسماند صنعتی در پاکدشت توقیف شد

پنجشنبه 08 مرداد 1394 ساعت 23:35
خودروی حامل پسماند صنعتی در پاکدشت توقیف شد
خودروی حامل پسماندهای ریخته گری در حوالی یکی از روستاهای شهرستان پاکدشت توسط ماموران نیروی انتظامی توقیف شد.

به گزارش پسماند ایران،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت با اعلام این خبر گفت: طی تماس تلفنی فرماندهی انتظامی بخش شریف آباد این شهرستان مبنی بر توقیف شبانه خودروی تخلیه کننده پسماندهای ریخته گری در محلی غیرمجاز، ماموران یگان حفاظت محیط زیست بلافاصله به محل اعزام و پس از بررسی موضوع نسبت به طرح شکایت در دادگستری بخش شریف آباد اقدام نمودند.
محمودرضا سعیدپور افزود: پس از اعلام شکایت علیه راننده متخلف، تفهیم اتهام متخلفان توسط مقام قضایی انجام و قرار وثیقه 300میلیون ریالی برای هرکدام از متهمان صادر شد.
او با اشاره به ماده 16 قانون مدیریت پسماندها گفت : نگهداري ، مخلوط كردن ، جمع آوري ، حمل و نقل ، خريد و فروش ، دفع ، صدور و تخليه پسماندها در محيط ، بر خلاف مقررات اين قانون و آيين نامه اجرايي آن جرم محسوب می شود و به استناد ماده 20 این قانون، خودروهای تخلیه کننده پسماند در اماکن غیرمجاز، علاوه بر مجازات های نقدی مالکین وفق ماده 16، به یک تا 10 هفته توقیف محکوم خواهند شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت از همه پیمانکاران فعال در شهرستان خواست تا با هماهنگی این اداره نسبت به جمع آوری، انتقال و دفع پسماندها اقدام کنند، در غیر اینصورت با این قبیل تخلفات به شدت برخورد خواهد شد.

منبع : ایسکانیوز